یزد جای انجام بعضی حرکت‌هایی که مظاهر غربی و غیرشرعی داشته باشد، نیست

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به فرهنگ اصیل اسلامی در یزد گفت: یزد جای انجام بعضی حرکت‌هایی که مظاهر غربی و غیرشرعی داشته باشد، نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، « آیت الله محمد رضا ناصری یزدی» در حاشیه جشن بزرگ زیر سایه خورشید یزد با اشاره به قدمت طولانی فرهنگ اسلامی و دینی مردم یزد گفت: استان یزد از قدیم‌الایام به دارالعباده و دارالعلم معروف بوده و بزرگانی مانند حاج شیخ غلامرضا فقیه یزدی، آیت‌الله سیدمحمدکاظم یزدی، شهید صدوقی داشته است.

 

امام جمعه یزد به عشق و علاقه مردم به امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: مردم ما عاشق و علاقمند به امام رضا(ع) هستند، در طول سال سفرهای زیادی به مشهد دارند و تعداد زیادی از  آن‌ها ساکن مشهد شده‌اند. حتی مرحوم حاج شیخ غلامرضا به نظر بنده سفیر امام رضا(ع) در یزد است و شنیدم گاهی مأموریت‌هایی را از ناحیه امام رضا(ع) در یزد انجام می‌داد.

 

وی با بیان اینکه بزرگان این دیار زمینه‌های فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی را در استان پایه‌ریزی کرده‌اند، گفت: جوانان و نسل امروز ما هم باید این مسیر را ادامه دهند. علما و مسئولان هم باید بدانند که شرایط فرهنگی یزد با شرایط شهرهای دیگر متفاوت است و یزد، جای انجام بعضی حرکت‌هایی که مظاهر غربی و غیرشرعی داشته باشد، نیست و مردم هم از این حرکت‌ها استقبال نمی‌کنند بلکه استقبال مردم در رابطه با حرکت‌ها و جشن‌های این چنینی است.

 

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه متانت و شرافت یزد باید باقی بماند،‌گفت: اگر کسانی بخواهند در یزد برخلاف مسیر فرهنگ، سنت، آداب و رسوم و اخلاق یزد حرکت کنند، باید بدانند در یزد جایگاهی ندارند. مردم یزد مردم نجیب، با گذشت، مهمان‌دوست و امام حسینی هستند و این شرافت و متانت باید حفظ شود.

 

وی به دست‌اندرکاران فرهنگی و اجرایی در استان توصیه کرد: در امور فرهگی شهر مسلک و راهی را انتخاب کنند که راه و سنت اصیل اسلامی و یزدی باشد. همان‌طور که دسته‌های عزاداری و مداحی‌های ما سبک خاص خودش را دارد و باید حفظ شود، این روحیه انقلابیگری، ولایتمداری، معنویت و حسینی‌مدار بودن و خدامحور بودن هم باید در یزد حفظ شود

 

 

کد خبر 808754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha