گسترش ورزش عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است

آل‌هاشم گفت: ورزش به عنوان پدیده ای موثر در همه جوامع جایگاه ویژه ای پیدا کرده که نشاط آفرینی و کاهش آسیب های اجتماعی از برکات آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» شب گذشته(۲۳ تیر) در دیدار مسؤولان هیات تکواندو استان با بیان این‌که ترویج ورزش همگانی و قهرمانی همواره با برکات مهمی همراه بوده است، اظهار داشت: نشاط جامعه در گرو سلامت جسم و روان مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این‌که گرایش به ورزش توصیه اکید بزرگان دین است، خاطرنشان کرد: ورزش به عنوان پدیده ای اجتماعی برای دوام جامعه لازم است؛ چراکه با تغذیه بهداشت جسمی و روحی شادابی خانواده ها و اجتماع را در پیش خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که افتخار آفرینی ورزشکاران در میدان های مختلف عامل اهتزاز ایران اسلامی در عرصه های بین المللی است، گفت: ورزش به عنوان پدیده ای موثر در همه جوامع جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

امام جمعه نبریز با بیان این‌که ورزش عامل نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی است، افزود: ورزش باعث می شود روحیه خودباوری و شادابی در انسان تقویت و هیجان ها تخلیه شود و با دوری از گوشه گیری عزت نفس نیز افزایش یابد.

آل هاشم ادامه داد: خانواده هایی که ورزش را در اوقات فراغت فرزنداشان قرار می دهند باعث می شود تا شخصیت آنها در مسیر کمال هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه عقل سالم در بدن سالم است، ادامه داد: برای اینکه جامعه ای سالم داشته باشیم و جلوی بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی را بگیریم فعالیت های ورزشی باید به جد پیگیری شود.

همچنین «رنجبرپور» رئیس هیات تکواندو استان به ارائه گزارشی از فعالیت های این هیأت پرداخت و گفت: تکواندوکاران استان تاکنون 80 مدال آسیایی و جهانی کسب کرده اند و تنها دارنده مدال المپیک هم از تکواندو کاران آذربایجان شرقی است.

وی با بیان این‌که در 150 کشور جهان رشته ورزشی تکواندو به رسمیت شناخته شده است افزود :  در کنار مدال های رنگین مردان ، بانوان فعال در این رشته ورزشی هم برای کشور افتخار آفریده اند.

کد خبر 809408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha