قرار گرفتن دانشگاه فنی و حرفه ای یزد در جمع ۴ دانشگاه برتر فنی و حرفه ای کشور

میرفخرالدینی با اشاره به اقدامات در زمینه توسعه متوازن در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد، گفت: این دانشگاه در جمع ۴ دانشگاه برتر فنی و حرفه ای کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید حیدر میرفخرالدینی» در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: امروز خوشبختانه ما تغییر نگرش را در خانواده ها  در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای داریم که هنوز نیز جای کار دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد افزود: یکی از خطرات امروز در دانشگاه ها عدم توسعه متوازن است که ما اخیرا موفق شدیم در یک گام 107 نیرو جذب کنیم و با پیگیری های از طریق مراجع قانونی این امر انجام شد که این موتور محرکی برای توسعه متوازن است.

وی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد شاخص نسبت دانشجو با کارمند در وضعیت ایده آل هستیم که 25 به یک است.

میرفخرالدینی تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه ما مشکل اشتغال ندارند در حالی مشکلات اصلی امروز جامعه ما در این زمینه است به گونه ای که فارغ التحصیلان بیکار در جامعه بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: ما 17 رشته را در استان اضافه کردیم که بر اساس نیاز بازار کار در جامعه و به خصوص در استان است.

میرفخرالدینی بیان کرد: رسالت ما فعالیت در زمینه مقطع کارشناسی است که به هیچ عنوان در زمینه تحصیلات تکمیلی فعالیت نداریم.

وی گفت: امروز ظرفیت رشته های ما 35 نفر است که به جای آن رشته های جدیدی وارد کرده ایم که استفاده بهینه از ظرفیت موجود است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد: ما سعی کرده ایم در توسعه فیزیکی نیز از ظرفیت خالی سایر دانشگاه ها نیز استفاده کنیم که نمونه ان استفاده از خوابگاه دانشگاه آزاد استان است.

میرفخرالدینی ادامه داد: اخیرا حدود 20 میلیارد تومان جذب بودجه پژوهشی داشته ایم .

وی افزود:  طرح برند ملی یکی از طرح های کشوری است که با همکاری صنایع کارهای مشترکی انجام می شود و در استان نیز سعی کرده ایم این طرح را پیگیری کنیم و با همکاری صنایع کمبودها را جبران کرده و کارهای مشترک انجام دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین یکی از شاخصه های دانشگاه است که سعی کرده ایم بر اساس نیازهای دانشگاه این امر انجام شود.

میرفخر الدین تصریح کرد: ما در مرکز استان 5 سالن ورزشی بزرگ مجهز داریم و در خوابگاه ها نیز تجهیزات ورزشی مناسب راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: ما از معدود استان هایی هستیم که پخت ما صنعتی است و آشپزخانه به صورت متمرکز و با تجهیزات روز صورت گیرد.

میرفخرالدینی بیان کرد: افتتاح سالن 700 نفره، 350 نفره و 150 نفره نیز از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

وی گفت: ما در شهرستان های مختلف 9 مرکز داریم که سعی کرده ایم تجهیزات مناسب را در این زمینه داشته باشیم و سعی کرده ایم توسعه متوازن و جهشی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد: اولویت ما استفاده از تجهیزات استان است و در این راستا نیز توسعه را در دستور کار خود قرار داده ایم و سعی داریم تا از موازی کاری دوری گزینیم.

میرفخرالدینی ادامه داد: احساس می کنیم که در اشتغال فارغ التحصیلان دچار چالش نیستیم.

وی گفت: در آینده نزدیک 2 دانشکده در شهرستان های دیگر استان ایجاد می شود که امیدواریم برای بهمن ماه دانشجو پذیرش داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد: 70 درصد دروس در دانشگاه کارگاهی است و 30 درصد کلاسی است که سعی کرده ایم در زمینه کارگاهی و آزمایشگاهی تجهیزات لازم را داشته باشیم.

میرفخرالدینی ادامه داد: ما در استان 9 مرکز داریم که 2 مرکز آن دختران و 7 مورد پسران هستند.

وی گفت: تابستان گذشته 13 هزار و 709 نفر دانشجو داشتیم که به احتمال زیاد امسال به دلیل تغییر وضعیت هنرستان ها از سه ساله به 4 سال، شاید کاهش داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد: بین 30 تا 35 درصد دانشجویان ما دختران هستند و مابقی پسران هستند و در این راستا نیز 60 درصد دانشجویان ما غیر بومی هستند.

میرفخرالدینی ادامه داد: 124 کد رشته تحصیلی داریم که 17 رشته به آن اضافه می شود و الان نیز 450 نفر نیز پرسنل داریم.

وی گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای از نظر شاخص ها جز 4 دانشگاه مطرح کشور است.

 

کد خبر 809817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha