هویت شهر یزد در المان‌های شهری حفظ شود

عزیزی با اشاره به اهمیت توجه به درک مردم نسبت به المان های شهری گفت: هویت شهر یزد در المان‌های شهری حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، جمال الدین عزیزی، شهردار یزد در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد با اشاره به انتخاب شهر یزد با عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: ما باید از ظرفیت‌های این برند به خوبی برای شهر یزد استفاده کنیم.

وی افزود: باید در فضای شهر نمادهایی مانند پایتخت کتاب ایران، شهر جهانی و حسینیه ایران ایجاد شود و برنامه ریزی کرده ایم که در دوره جدید و مدت زمانی که فرصت داریم، از آنها استفاده کرده و در جهت معرفی یزد در سطح کشور اقدام مناسب را انجام دهیم.

شهردار یزد بیان کرد: امیدواریم به زودی بتوانیم نماد شهری پایتخت کتاب ایران را در شهر یزد ایجاد کرده و در یکی از میادین شهر به نمایش بگذاریم تا از این طریق مردم بیشتر با این طرح آشنا شوند.

عزیزی ادامه داد: مبلمان شهری موضوعی سلیقه‌ای است که هر فردی با سلیقه خود اجرا می‌کند و به افکار عمومی‌ و محیط زندگی مردم هم بستگی دارد.

وی ادامه داد: مردم ما در یزد المان‌هایی را می‌پسندند که درک کنند و اعتقادم بر این است که باید هویت شهر یزد در المان‌های شهری حفظ شود و بر این دیدگاه حرکت می‌کنیم.

شهردار یزد در پاسخ به سوالی در خصوص ساماندهی وضعیت مغازه‌های میدان امیرچقماق یزد بیان کرد: برای مدیریت مجموعه شاه طهماسب تا مجموعه امیرچقماق در آینده‌ای نزدیک یک مدیریت واحد مجموعه منصوب خواهد شد و تصمیم‌گیری‌ها در این مجموعه به عنوان مهمترین میدان شهر و پرترددترین مکان گردشگری با نظر این مدیریت ساماندهی خواهد شد البته این فعالیت‌ها با هماهنگی موقوفه امیرچقماق خواهد بود.

کد خبر 811729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha