نشست هماهنگی مدیران مسؤول کانون های مساجد عجب شیر برگزار شد

نشست هماهنگی و توجیهی مدیران مسؤول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان عجب شیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نشست هماهنگی و توجیهی مدیران مسؤول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان عجب شیر امروز با موضوعات فعالیت های فرهنگی، هنری، طرح اوقات فراغت و پورتال بچه‌های مسجد برگزار شد.

بنابر این گزارش، در این نشست، مسؤولان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربیاجان شرقی، با حضور در این شهرستان نسبت به توجیه برنامه‌های اوقات فراغت، ارایه توضیحات پیرامون ثبت‌نام اعضای کانون‌های مساجد شهرستانی در پورتال بچه های مسجد، تشریح برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و قرآنی و ایجاد انسجام و هماهنگی در برنامه‌ها پرداختند.

«علی قلیزاده» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت در فضای امن مساجد، اظهار داشت: تربیت مسجدی و هر گونه فعالیت فرهنگی و دینی در فضای مطمئن کانون‌های فرهنگی هنری، سرمایه گذاری برای کاهش آسیب‌ها و هزینه های اجتماعی است.

وی خاطرنشان  کرد: اهمیت این جذب ها و انجام فعالیت‌ها جهت تربیت دینی و مسجدی نوجوانان زمانی مشخص می شود، که نتیجه شیوه ها و مسیرهای ترتبیتی با هم مقایسه و آمارها به طور شفاف و کاربردی ارائه شود تا خانواده در انتخاب خودشان ملاک و الگو داشته باشند.

قلیزاده ادامه داد: وقتی جوانی، دچار انحراف یا آسیب اجتماعی می شود؛ با ده‌ها میلیون هزینه و صرف وقت و زمان نمی توان او را به حالت اولیه زندگی برگرداند در حالیکه می توان با کمترین هزینه و تربیت دینی و قرانی و مسجدی وی را از انواع آسیبهای اجتماعی که به صورت دامهای خطرناک در مسیر زندگیش چیده شده نجات داد.

وی ادامه داد: در واقع جذب جوانان به مساجد و آموزش آموزه های دینی، هم نوعی پیشگیری از آسیب‌هاست و هم پیشگیری از تحمیل انواع هزینه های مبارزه با انحرافات اجتماعی است و اینجاست که واقعا بایستی به چنین مراکزی بیشتر بها داد. 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان در این نشست نسبت به برنامه ستاد کشوری در ثبت فعالیت اوقات فراغت و برنامه های فرهنگی در پورتال بچه های مسجد و همچنین سند تحول چشم انداز برنامه های این ستاد توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین در ادامه حجت الاسلام بهروز ثنایی، کارشناس ساماندهی و شبکه سازی کانون‌های مساجد استان در سخنانی به توجیه برنامه ها و اهداف و آموزش طرح ثبت فعالیت کانون‌ها در پورتال سجا پرداخت.

وی آشنایی با ظرفیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان، هم افزایی در راستای توسعه و تعمیق فعالیت‌های مسجدی، تجلیل از فعالان فرهنگی کانون‌ها و بهره مندی از ظرفیت نهادهای شهرستانی در ارتقای فعالیت‌ها از اهم اهداف این نشست است.

ثنایی با تأکید بر این‌که شرط حمایت ستاد عالی و استانی، برنامه‌ها و فعالیت های منسجم در کانون است، اظهار داشت: هر کانونی فعال‌تر بوده و نسبت به ثبت فعالیتهای خود در سامانه سجا اقدام نماید، از حمایت‌های ستاد مرکزی بهره‌مند خواهد بود.

کد خبر 812181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha