خطر تولید مواد مخدر بیشتر از کارخانه‌های تولید سلاح‌ است

سرهنگ دهقانی گفت: خطرات تولید مواد مخدر در آزمایشگاه‌ها و آشپزخانه‌ها بیشتر از کارخانه‌های تولید سلاح‌های شیمیایی و خطرات جنگ تحمیلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سرهنگ «قاسم دهقانی» امروز(۳۰ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از فعالیت های پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار داشت: طی ۴ ماه نخست سال جاری ۶ هزار و ۸۰۰ معتاد و مصرف کننده نیز در استان دستگیر شده اند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی افزود: در این مدت یک تن و ۲۳۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده که این میزان از جمله شامل یک تن تریاک، ۵۵ کیلوگرم حشیش و ۱۵ کیلوگرم هروئین است.

وی با اشاره به این‌که حدود ۸۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی در کشور شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: مصرف برخی موادمخدر صنعتی از جمله هروئین و شیشه و مواد مخدر طبیعی مانند گل در استان افزایش یافته است.

دهقانی با بیان این‌که ۷۲۹ مرحله عملیات پاکسازی توسط مجموعه همکاران نیروی انتظامی در مناطق آلوده و روستایی انجام شده است، افزود: خطرات تولید مواد مخدر در آزمایشگاه‌ها و آشپزخانه‌ها بیشتر از کارخانه‌های تولید سلاح‌های شیمیایی و خطرات جنگ تحمیلی است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در ۴ ماه امسال در مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز نظامی و محیط‌های کارگری و صنعتی برای بیش از ۱۰ هزار نفر در استان آموزش چهره به چهره در حوزه مبارزه با مصرف مواد مخدر ارایه شده است.

وی با بیان این‌که هدف قاچاقچیان استان ترویج مصرف مواد مخدر صنعتی در بین زنان است، گفت: آمار مصرف مواد مخدر در بین زنان استان رو به افزایش است.

سرهنگ دهقانی با اشاره به شهادت ۳ هزار و ۸۷۵ نفر در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور افزود: دولت برای مبارزه با تولید، قاچاق و توزیع موادمخدر عزم جدی دارد.

وی فرهنگ سازی و آموزش را اولویت اصلی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر اعلام کرد و گفت: با ارایه آموزش های لازم به جوانان و خانواده‌ها می توان آنان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه کرد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که حضور کارشناسان مبارزه با موادمخدر در مدارس افزایش یافته است، اظهار داشت: انتظار می رود حضور کارشناسان در جامعه کارگری و صنعتی نیز افزایش یابد و پلیس آماده ارایه آموزش های لازم برای این اقشار است.

دهقانی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت دلار انتظار می رفت قیمت موادمخدر نیز افزایش یابد ولی برخلاف انتظار هیچ گونه افزایشی در این زمینه روی نداد.

کد خبر 812727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha