۷۲ هزار نفر طی یک سال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دیده‌اند

نماینده گفت: سال گذشته ۴۰ هزار نفر در بخش دولتی و ۳۲ هزار نفر در بخش خصوصی در آذربایجان شرقی مهارت های فنی و حرفه ای را آموزش دیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «یعقوب نماینده» عصر امروز(۲۹ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از عملکرد یکساله این مرکز پرداخت و اظهار داشت: در تمامی شهرستان های استان آذربایجان شرقی به جز خداآفرین و چاراویماق مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی وجود دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بیش از ۵۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان فعال است، خاطرنشان کرد: در این مراکز بیش از ۵۵۰ حرفه آموزش داده می شود.

وی با بیان این‌که بیش از چهار هزار شغل در کشور وجود دارد، افزود: سال گذشته ۴۰ هزار نفر در بخش دولتی و ۳۲ هزار نفر در بخش خصوصی در آذربایجان شرقی مهارت های فنی و حرفه ای را آموزش دیدند.

نماینده؛ رسالت اصلی این سازمان را ارایه آموزش‌های مهارت بنیان برای عموم مردم اعلام کرد و گفت: این نهاد متولی آموزش‌های غیر رسمی کوتاه مدت مبتنی بر شغل است.

وی با بیان این‌که طیف مخاطبان فنی و حرفه ای بسیار متنوع است، یادآور شد: بیکاران جویای کار، دانشجویان، دانش آموزان، شاغلان صنایع و صنوف، مستمری بگیران بیمه بیکاری و بازنشستگان از خدمات آموزش مهارت ما بهره مند می شوند.

نماینده طرح استاد و شاگردی قدیم را بهترین راه آموزش مهارت و اشتغال دانست و گفت: سازمان فنی و حرفه ای بعد از آموزش نیروها، نیازمند حمایت و بکارگیری آنها در صنوف و کسبه هستیم و امیدواریم اصناف و کسبه جهت ایجاد اشتغال ما را یاری کنند.

وی با بیان اینکه امروزه دنیا به شدت به سمت آموزش های مجازی و تکنولوژیک پیش می رود، افزود: مسیر آموزش های مجازی در سازمان فنی و حرفه ای و حرفه ای فراهم شده و به همین منظور ۵۰ محتوای آموزشی تعریف کرده ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به این@که ارایه هرگونه آموزش در این سازمان رایگان است، افزود: اگر افرادی ایده کارآفرینی نیز داشته باشند؛ بسترهای آن کاملاً فراهم است و ما آنها را تا حصول نتیجه حمایت می کنیم.

نماینده شعار سال جاری سازمان را برنامه ریزی تعاملی و حکمرانی محلی اعلام کرد و گفت: متناسب با هر شهر، روستا و محله برنامه ریزی کرده و با توجه به استعدادهای محلی هر شهر و روستا و محله می توانیم آموزش ارایه دهیم.

وی آموزش به معلولان را از دیگر ماموریت های این سازمان برشمرد و افزود: با عقد تفاهم نامه با بهزیستی؛ آموزش به معلولان را نیز شروع کرده ایم اما انتظار داریم آموزش معلولان را یک بخش حرفه ای و تخصصی و ترجیحاً بخش خصوصی برعهده بگیرد.

کد خبر 812296

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha