وقف عاملی برای رهایی از مشکلات اقتصادی جامعه است

حجت الاسلام حسینی گفت: تبلیغ وقف نیاز امروز جامعه برای رهایی از مشکلات اقتصادی است، در این زمینه رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز(یکم مرداد) در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر احیای فرهنگ وقف در جامعه؛ خواستار همکاری و تعامل رسانه ملی با اوقاف استان در این زمینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: تبلیغ فرهنگ وقف نیاز امروز جامعه برای حل مشکلات اقتصادی است، باید بتوانیم اذهان عمومی مردم را در این زمینه متوجه ابعاد تاثیرگذار وقف در جامعه کنیم که این کار نیازمند پیوست فرهنگی است.

وی افزود: صدا و سیما می تواند مردم را متوجه خدمات و تاثیر وقف در جامعه کند. جالب است بدانید ۴۵۰ مدرسه آذربایجان شرقی در زمین های وقفی احداث شده است.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: همه ما به اهمیت آموزش، واقف هستیم و می دانیم که آموزش زیربنای توسعه هر کشوری است؛ وقتی مردم متوجه شوند که کاربری وقف در چنین مکانهای مهمی است حتما برای امور وقف راغب خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، توجه به بهره‌وری اقتصادی با رویکرد فرهنگی به وقف را اولویت دیگر اوقاف دانست و گفت: تبدیل به احسن کردن و درآمدزا شدن موقوفات می تواند گره گشای مشکلات جامعه باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس لازم است صدا و سیما در کنار اوقاف با معرفی ظرفیت های اقتصادی اوقاف و محل مصارف این درآمدها ما را در نهادینه کردن فرهنگ وقف یاری کند.

حسینی در پایان گفت: برنامه سازی در زمینه معرفی امامزادگان و ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی این اماکن مقدس برای دستیابی به هدف تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی از دیگر زمینه های همکاری اوقاف و صدا سیما  است. 

کد خبر 813470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha