امنیت تنگه هرمز خط قرمز ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تأکید کرد: هرگونه اقدام خارج از قوانین بین‌المللی در خلیج فارس و تنگه هرمز پاسخی قاطع به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره  به تحرکات ضدقانونی غرب در منطقهبه ویژه آب‌های خلیج فارس اظهار داشت: دشمنان بدانند امنیت تنگه هرمز خط قرمز ایران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی از سوی نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: ملت ایران با حمایت قاطع از اقدام قانونی و به موقع نیروی دریایی سپاه در توقیف نفت‌کش متخلف انگلیسی به دنیا اعلام می‌کند هرگونه اقدام خارج از قوانین بین‌المللی در خلیج فارس و تنگه هرمز پاسخی قاطع به دنبال خواهد داشت.

وی خواستار توجه به قوانین بین المللی و حقوق دریاها از سوی کشورهای غربی شد و تصریح کرد: حفظ مصالح ملی و امنیت منطقه خلیج فارس که مطالبه‌ای جهانی است، اولویت ایران در این منطقه می باشد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی از نامزدهای اجتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه افرادی هم هستند که هزینه‌های میلیاردی برای تبلیغات کنار گذاشته اند.

آل هاشم ادامه داد: مردم به افرادی که برای تبلیغات انتخابات هزینه میلیاردی می‌کنند؛ رای ندهند، چراکه چهار سال حقوق نمایندگی مجلس چقدر است که این همه تبلیغات میلیاردی می‌کنید.

وی ادامه داد: مردم حواسشان باشد افرادی که غیرمعمول تبلیغات خواهند کرد برای خدمت به مردم راهی بهارستان نیستند، برای خدمت به مردم هزینه میلیاردی لازم نیست، رویه فعلی در انتخابات اصلا مناسب نیست، باید طوری باشد که مردم از افراد مؤمن، متعهد و متخصص خواهش کنند که نماینده آنان باشد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تنظیم بازار و رفاه بیشتر مردم اظهار داشت: ایشان به رئیس جمهور و مجموعه دولت دستور دادند در خصوص تنظیم بازار  تلاش مجدانه‌ای انجام شود تا شاهد رفاه بیشتر مردم باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: رهبر انقلاب در پیام نوروزی امسال نیز مشکلات اقتصادی کشور را مورد اشاره قرار دادند و با اشاره به افزایش مشکلات معیشتی مردم در ماه‌های اخیر فرمودند؛ بیشتر مشکلات اقتصادی مربوط به سوءمدیریت است.

وی در ادامه سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور در سال ۵۸ اظهار داشت: مفهوم امام جمعه و ولایت باید در میان اقشار مختلف مردم تبیین شود، چراکه فهم ریشه‌ای مفهوم متعالی ولایت حلال تمام مشکلات است.

امام جمعه تبریز افزود: مفهوم ولایت از متعالی‌ترین آموزه‌های قرآنی فرهنگ ناب اسلام است، برای بازشناسی این مفهوم در جامعه اسلامی باید قوانین الهی جاری شود و همه مسائل اجتماعی، اقتصاد، حقوق براساس موازین الهی و اسلامی بوده و انسانیت محور همه فعالیت‌ها باشد.

کد خبر 814384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha