همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» برگزار شد

نخستین همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» با حضور اندیشمندان سراسر کشور در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

​به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «میکائیل جمالپور» امروز(۹ مرداد) در نخستین همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب که در تالار وحدت دانشگاه تبریز رگزار شد، به ارایه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه این رویداد علمی پرداخت.

دبیر علمی نخستین همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب اظهار داشت: حدود ۵ ماه است نماینده های دانشگاه های تبریز در کمیته علمی این همایش به نمایندگی دانشگاه ها و مردم، ۴۰ جلسه تشکیل دادند و تنها برای طراحی عناوین پوسترهمایش، دوستان و همکاران ۵ جلسه تشکیل دادند.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ نخبه و استاد برجسته دانشگاه های سراسر کشور از این همایش استقبال کردند، به عبارتی نزدیک به دو هزار نفر از اساتبد دانشگاه و حوزه های علمیه با بیانیه گام دوم و مدیرت شهری درگیر هستند.

جمال پور با بیان این‌که مقالات واصل شده به صورت مسئله محور و ناظر بر مشکلات شهری است، خاطرنشان کرد: نتیجه این همایش باید منجر به حل مشکلات شهری شود. ۵۲ مقاله مسئله محور برای ارائه انتخاب شده و ۱۲ مقاله بصورت سخنرانی و بقیه به صورت کتابچه در اختیار مدیران شهری قرار می گیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز تصریح کرد: هدف ما در این همایش ارتباط گیری بین خانواده، شهر، کشور و نظام بین المللی در قالب گام دوم است.

همچنین «ایرج شهین باهر» شهردار تبریز در سخنانی گفت: در دیدار ۲۹ بهمن سال گذشته مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب، ایشان فرمودند مردم تبریز در اجرایی کردن گام دوم انقلاب پیشگام باشند. ما بعد از آن دیدار، تصمیم به اجرای فرمان رهبرمان گرفتیم.

وی تاکید کرد: هر هفت بند این بیانیه مرتیط با تکالیف مدیریت شهری است و ما باید این موارد را در لایه های شهری اجرا کنیم.

شهردار تبریز اظهار کرد: امیدواریم خروجی این همایش در صورت تایید وزارت کشور بعنوان دستورالعمل برای سایر شهر ها مورد استفاده قرار بگیرد و بتوانیم قدم های موثری برای شکوفایی هرچه بیشتر کشور برداریم.

کد خبر 816579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha