تبعیض  و ویژه خواری در نظام اسلامی ممنوع است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: کسب ثروت نه تنها جرم نیست، بلکه مورد تشویق نیز است اما تبعیض و میدان دادن به ویژه خواری ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شیبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد علی آل هاشم» امروز(۹ مرداد) در نخستین همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نیازمند همت جمعی برای تحقق توصیه های هفت گاه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: باید با نگاه و گفتمان جدید در تعامل با دستگاه های اجرایی و مراکز علمی و دانشگاهی طرحی نو در اندازیم و بازگشتی به هویت اصلی شهر داشته باشیم.

وی با ابراز تأسف از این‌که هنوز مدیریت یکپارچه در کشور تحقق نیافته است، خاطرنشان کرد: تحقق مدیریت یکپارچه مدیریت شهری یکی از مسایل مهم است که شامل مدیریت جوان، کارآمد و تعامل گرا و مشحص شدن نقش هرکدام در مدیریت یکپارچه شهر است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مهم ترین وظیفه مدیریت شهری را تحقق عدالت دانست و تصریح کرد: برای هویت بخشی به شهر به سبک معماری ایرانی - اسلامی نیاز داریم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که نباید نگاه موقتی و موضعی یه مسائل شهری و اجتماعی داشته باشیم، افزود: تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران مدیریت شهری باید براساس واقعیت موجود و عملکرد گذشته بتوانند چارچوب فکری و فرهنگی متناسب با فرهنگ تبریز را ارایه کنند.

امام جمعه تبریز عدالت را در صدر اهداف جمهوری اسلامی دانست و افزود: مباحثی مثل عدالت محوری و حل حاشیه نشیتی نیز باید در نظر باشد، باید به رفع محرومیت ها  و برطرف شدن شکاف طبقانی همت شود،

 وی ادامه داد: کسب ثروت نه تنها جرم نیست بلکه مورد تشویق نیز است اما تبعیض  و میدان دادن به ویژه خواری ممنوع است و غفلت از قشر های نیازمند به هیچ وجه  قابل قبول نیست.

 

کد خبر 816590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha