شورای حل اختلاف مطبوعات آذربایجان شرقی بار دیگر احیا می‌شود

جمعی از پیشکسوتان و خبرنگاران رسانه های آذربایجان شرقی با رئیس کل جدید دادگستری استان که پیشتر به مدت ۱۰ سال دادستان تبریز، مرکز استان بوده اند؛ دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «موسی خلیل اللهی» امروز در دیدار جمعی از پیشکسوتان عرصه رسانه استان در سخنانی اظهار داشت: خبرنگاران چشم و گوش مردم و نخبگان جامعه هستند.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی افزود: امروز اکثر مسائل جامعه مرتبط با کارهای خبری و اطلاع رسانی است که در همین رابطه تشکیلات قضایی استان همکاری و همراهی با خبرنگاران را در اولویت کار خود قرار داده است.

وی گفت: ما خادم مردم و کنار آنها هستیم و از رسانه ها انتظار داریم کنار هم و برای ترویج اخلاق، معنویت و گسترش آن در جامعه تلاش کنند.

همچنین «محبوب علیلو» معاون قضایی استان و مسؤول شورای حل اختلاف آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به دستور رئیس کل دادگستری در احیای مجدد شورای حل اختلاف مطبوعات استان گفت: خوشحالم افراد باتجربه و پیشکسوت رسانه ها، که کوله باری از تجارب در کارهای فرهنگی اجتماعی جامعه دارند، برای احیای شورای حل اختلاف مطبوعات پیشقدم شده اند.

وی با تاکید بر این‌که به زودی دفتر شورای حل اختلاف بازگشایی شده و منتظر دریافت پرونده های مربوطه باشید، گفت: از پیشکسوتان رسانه ای انتظار داریم غیر از پرونده های مطبوعاتی، به پرونده های وصولی، در زمینه های فرهنگی و اجتماعی نیز همت کرده و آنها را به صلح و سازش ختم کنید.

همچنین در ادامه این نشست دو تن از پیشکسوتان مطبوعات خواستار حمایت تشکیلات قضایی استان در تسهیل رسیدگی به مشکلات مطبوعات استان و در راستای احیای شورای حل اختلاف مطبوعات استان شد.

«احمد بادیران» پیشکسوت مطبو.عات استان نیز به نمایندگی از اعضای شورای حل اختلاف مطبوعات استان، گزارشی از تاسیس و فعالیت شورا در سال های گذشته، آموزش، آزمون، گزینش و صدور حکم اعضا ارائه کرد و افزود: این شورا در مدت فعالیت خود به پرونده های مطبوعاتی دادسرا رسیدگی کرده و 17 مورد خاص و مهم به صلح و سازش منجر شده و فقط یک مورد را با پرداخت جریمه مختصری مختومه کرده است.

وی افزود: اعضای شورای مدکور در مدت زمان انجام وظیفه حق الزحمه و یا هزینه دفتری از هیچ مرجعی دریافت نکرده و صادقانه در راستای خدمت به همکاران مطبوعاتی خود تلاش کرده اند.

در پایان این نشست، محمدحسن علملو، محمد اشراقی و محمد هادی نیا در سخنانی جداگانه بر تقویت شورا تأکید کرده و به ارایه شیوه های صلح و سازش و اخذ رضایت طرفین دعوی پرداختند.

کد خبر 816547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha