استقبال هنرمندان کشور از جشنواره تئاتر رضوی در تبریز

​دبیر تخصصی چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی از استقبال بیش از یک هزار نفر از اجراهای این رویداد هنری در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مهدی لزیری» شب گذشته(نهم مرداد) در اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی در تبریز، اظهار داشت: برای برگزاری مطلوب این رویداد هنری توانستیم اماکن برگزاری برنامه‎ها را بازسازی، آماده و جابه‌جا کنیم تا مهیای برگزاری چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی شویم.

دبیر تخصصی چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی خاطرنشان کرد: در طول جشنواره، 83 اثر در بخش صحنه‌ای، 93 اثر در بخش نمایش‌نامه نویسی و 4 اثر به عنوان پیش قراولان در تبریز برگزار شد. در طول جشنواره، 4 کارگاه آموزشی هم برگزار کردیم که تمجید حاضران را در پی داشت.

وی با بیان این‌که در این جشنواره، افتخار میزبانی بیش از 700 مخاطب از 11 اجرای صحنه‌ای و بیش از 500 نفر از اجراهای خیابانی داشتیم، افزود: در طول جشنواره چهاردهم، بیش از 100 خبر در سایت «ایران تئاتر» تولید و منتشر شد.

بنابر این گزارش، در ادامه مراسم اختتامیه «اکبر شریعت» به عنوان نماینده هیئت داوران در بخش نمایش‌نامه نویسی، بیانیه‌ای را درباره انتخاب‌ آثار ارسالی به دبیرخانه قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: «در ماهی که گذشت، حدود 90 نمایش‌نامه را بررسی کردیم. بر آن دیدیم تا سوای سلیقه و نگاه‌های شخصی، انتخاب‌‎‌هایی عادلانه با نگاهی جامع و دقیق داشته باشیم. چند باره تاکید می‎کنیم، انتخاب‎های هیئت داوران با قیاس بین نمایش‌نامه‌های رسیده صورت گرفته است، نه با در نظر گرفتن ایده‌آل‌های نمایش نویسی در تئاتر. امیدوار و آرزومندیم که روزی، نمایش نویسان جوان ما با مبنا قرار دادن صداقت، خلاقیت و نوجویی، نه از سر رفع تکلیف، به شکلی حرفه‌ای با جشنواره‌های موضوعی برخورد کنند.»

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «مرتبط کردن ائلمان‌هایی تکراری با داستان‌‎ها و موقعیت‎های کلیشه‌ای در پرداختی کم دقت برای دیده شدن در یک جشنواره موضوعی کافی نیست. امیدواریم نسل جدید نمایش‌نامه نویسان ما حداکثر توانمندی، خلاقیت و مهارت‌‏شان را در پرداخت آثار این‌چنینی به کار بگیرند تا نمایش‌نامه‌هایی ماندگار با آثار برجسته را در این حوزه شاهد باشیم»

کد خبر 816746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha