تحریم ایران، شکست اخلاقی، سیاسی و حقوقی دشمنان است

روحانی گفت: تحریم ایران به منزله شکست تعهدات دشمنان در برابر نهادهای بین المللی و سازمان ملل و یک ملت بزرگ ۸۰ میلیونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «حسن روحانی» امروز(۱۰ مرداد) در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس، با تأکید بر این‌که دشمنان از تحریم ایران پشیمان می شوند، اظهار داشت: تحریم ایران، شکست اخلاقی، سیاسی و حقوقی برای آنهاست.

رییس جمهوری با بیان این‌که تحریم های دشمن به ضرر همه است، خاطرنشان کرد: تحریم ایران به منزله شکست تعهدات دشمنان در برابر نهادهای بین المللی و سازمان ملل و یک ملت بزرگ ۸۰ میلیونی است.

وی خاطرنشان کرد: آنها با تحریم فقط شکست را تحمل می کنند و هیچ سودی ندارد؛ این تحریم به ضرر همه است، اروپا هم ضرر می کند، ما هم ضرر می کنیم، اما در بخش منفعت این تحریمها، این تنها ملت ایران است که نفع می برد. ما روی پای خودمان می ایستیم؛ در حوزه فناورهای نوین پیشرفت های بسیاری خوبی کردیم.

روحانی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب در عرصه انرژی یادآور شد: در سال های آغاز انقلاب اسلامی مقدار برق کشور تنها ۷ هزار مگاوات بود، در آغاز دولت تدبیر و امید این رقم به ۶۹ هزار مگاوات رسید و در حال حاضر  ۸۱ هزار و ۷۰۰ مگاوات برق در ایران تولید می شود.

وی با اشاره به رشد چشمگیر در زمینه سرمایه گذاری، تولید و ایجاد خدمات لازم در بخش انرژی گفت: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی این نیروگاه شروع شد تا سال ۹۸، گام بزرگی به سوی توسعه برداشته شده است.

رییس جمهوری اجرای طرح های زیربنایی برای تحولات اجتماعی و اقتصادی را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: ارزش چنین نیروگاه‌هایی زمانی مشخص می شود که قطعی برق در تابستان گرم را شاهد باشیم و  یا مشکلات در بیمارستان ها برای کسی که بیماری داشته باشد، بروز کند.

کد خبر 816779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha