آمریکا به دنبال انجام عملیات فریب در ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آمریکا با بی‌نتیجه دیدن تحریم‌ها و تهدید نظامی، به دنبال عملیات فریب برای ایجاد ترس و واهمه در ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز(11 مرداد) در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با اشاره به این‌که اروپایی‌ها ۱۱ تعهد انجام نداده در چارچوب برجام دارند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین این تعهدات، فروش نفت ایران و بازگشت پول حاصل از آن به کشور است. 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که اروپایی‌ها چس از خروج آمریکا از برجام، تنها وعده‌هایی در حد شعار داده‌اند، خاطرنشان کرد: غرب آماده نیست تا به صورت میدانی کار انجام دهد و تنها دوست دارد حرف بزند و در نهایت به هدف مشترک  با آمریکایی‌ها باز گردد، در حقیقت هدف اروپا و آمریکا چیزی جز متوقف کردن ایران در مسیر پیشرفت است.

وی با بیان این‌که هدف غرب ادامه کاهش تعهدات هسته‌ای و فشار حداکثری به ایران است، افزود آمریکا و غرب در قالب تحریم هر آنچه که داشتند رو کرده‌اند، ولی ملت ایران تسلیم آنها تشده و نخواهد شد. آمریکا تلاش کرد تا با فضاسازی در رابطه با خطر حمله  نظامی، مردم ایران را از جنگ بترساند که این طراحی با هدف قرار گرفتن پهباد فوق پیشرفته آنها، بهم ریخت.

آل‌‌هاشم با بیان این‌که تنها پیش روی آمریکا مانده و آن عملیات فریب است، گفت: آمریکا  در شرایطی حرف از مذاکره با ایران می زند که چند شب پیش وزیر امور خارجه کشورمان را تحریم کرد، این اقدام عجولانه، ابلهانه و کودکانه حکایت از شکست دشمن در فشار حداکثری و ناکامی در تقابل با منطق و عقلانیت نظام اسلامی ایران است. 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که راهبرد «نه جنگ و نه مذاکره»، گفتمان مقاومت و بازدارندگی بوده و تنها مسیر دست‌یابی به قله پیروزی و مقاومت است، افزود: آمریکا با تحریم نماینده دیپلماسی ایران نشان داد که فاقد قدرت منطق است و طرح موضوع مذاکره صرفاً یک بازی مسخره سیاسی است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به استان آذربایجان‌شرقی و افتتاح چندین پروژه در بخش های مختلف اظهار داشت: بنده بدون کم و کاست حرف مردم را در شورای اداری با حضور رئیس جمهور مطرح کردم، امیدواریم مسؤولان نیز دقت نظر داشته و شاهد تحقق عملی این خواسته‌‌ها باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه  سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز فرا رسیدن 17 مرداد؛ روز خبرنگار را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: نقش خبرنگاران در شادابی، نشاط و امید دادن به جامعه بسیار مهم اس؛ اکثر خبرنگاران با من تماس گرفتند و گله از عدم حضور در پوشش خبری سفر رئیس جمهور داشتند.

خطیب جمعه تبریز در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالگرد صدور فرمان مشروطه گفت: قاجار مردم را به ستوه آورده بود و مشروطه روی کار آمد به طوریکه یکی از آسیب‌های مشروطه در ایران، عدم توجه به دستاوردهای انقلاب بود و غرب‌زدگان فضا را برای مصادره و انحراف انقلاب مردمی برداشته بودند.

وی در پایان با اشاره به اعزام حجاج از سراسر کشور به سمت بیت الله الحرام خاطرنشان کرد: امروز آنان که مدعی خادمین‌الحرمین هستند، لیافت این وصف را ندارند چراکه در راستای عملکرد ناصحیح سعودی ۲۷۶ حجاج ایرانی شهید شد و در سال ۷۳ در رمی جمرات ۲۷۰ نفر زیر پا مانده و بعد ۳۴۰ نفر در آتش‌سوزی در مکه جان خود را از دست دادند، متأسفانه در حادثه منا نیز۵۰۰ نفر از ایرانیان جان سپردند.

آل هاشم جنگ‌افروزی رژیم سعودی در کشورهای منطقه را یادآور شد و افزود: همراهی با وهابیت و آمریکا و تلاش برای ایجاد روابط آشکار با صهیونیسم قابل قبول برای مسلمانان جهان نیست، چنین رژیمی هیچ‌گاه لیافت عنوان « خادمین‌الحرمین » را ندارد.

کد خبر 817041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha