راه برون رفت از مشکلات، قرآن است

پرهیزگار با انتقاد از اینکه در مقابله با تهاجم فرهنگی به همه چیز غیر از قرآن رجوع شده است، با اشاره به آیات قرآن، راه حل مشکلات را توجه به قرآن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «شهریار پرهیزگار» در محفل انس با قرآن کریم که در حسینیه ناصر ابن علی (ع) برگزار شد، در تشریح روایتی که معادل قرانی آن موجود است و نیاز جامعه امروز است، گفت: وقتی فتنه ها، شبهه پراکنی ها به سمت شما هجوم آوردند، راه برون رفت از گره ها و بن بست ها و مشکلات پناه بردن به قرآن است تا بتوان از فتن عبور کرد.

 

مسئول هیات علمی موسسه مهد قرآن کشور با انتقاد به این موضوع که در کشور اسلامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی به همه چیز غیر از رجوع به قرآن فکر شده است، بیان کرد: رسانه، تلویزیون، ورزش، سرگرم کردن مردم با چهره ها به عنوان کاری برای فرهنگ مراجعه شده است ولی باید به قرآن رجوع کرد.

 

 وی با مطرح کردن این سوال که برای قرآن با این همه تاکیدات چه کاری کردیم؟، افزود: کم کاری های بسباری در زمینه آشنایی با فرهنگ ناب قرآنی صورت گرفته و کارهایی که برای قرآن انجام می شود قطره چکانی است.

 

پرهیزگار به آیاتی از سوره اسرا  اشاره کرد که  اگر به قرآن توجه شود میان مسلمانان و دشمنان اهداف آنها، حجاب مستوری قرار می گیرد و به آنها صدمه ای نخواهد رسید، تاکید کرد: راه نجات انس با قرآن کربم و گرفتن خط و خطوط قرآنی و نه خطوط کسانی که از روی هوس حرف می زنند و از قرآن بویی نبرده اند و هدایت را باید از قرآن خواست و این رمز تکلیف 10 میلیون حافظ در کشور توسط رهبر معظم انقلاب است زیرا این 10 میلبون تکالیف مسلم شرعی خود را می دانند و عکس العمل های درستی در حوادث مختلف می گیرند.

 

مسئول هیات علمی موسسه مهد قرآن کشور با بیان اینکه آدرس هایی در قرآن موجود است که می توان بر حوادث امروز تطبیق داد و این آیات روشن و نیاز به دانستن ادبیات عرب ندارد، ادامه داد: اگر از قرآن دوری کرده و کم لطفی کردبم، تقصیر و کوتاهی از جانب مسئولان است که می توانند با امکاناتی که دارند ملت را با قرآن آشنا کنند ولی 70 درصد بودجه قرآن کشور کاسته شده است و ابن صرفه جویی صرف کسانی گاه می شود که عاشق فرهنگ غربی هستند و قرار دادهایی بسته می شود که اگر به یک موسسه قرآنی داده شود برای بسیاری از مشکلات آنها راهگشا خواهد بود.

 

در ادامه حجت الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» با یادآوری اینکه این برنامه عظیم قرآنی در شهرستان گلپایگان و خوانسار برای بار دوم برگزار شده است پیشنهاد کرد: موسسه مهد قرآن به کمک اداره اوقاف برای ارتقای سطح قرآن آموزان با هدف  درخشش در مجامع قرآنی بیاید و این اداره آمادگی دارد که یک برنامه مدون در طول سال را برای خواهران و برادران فراهم آورد.

 

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه امام زادگان 17 تن دو هفته پیش میزبان آیت الله صافی گلپابگانی بود، بیان کرد: این امام زادگان 17 نفر از فرزندان ائمه اطهار هستند و این بقعه از امامزاده های شاخص و متبرکی است و بسیاری از برنامه های فرهنگی و قرآنی در حسینیه ناصر ابن علی(ع) برگزار می شود./

کد خبر 821294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha