تربیت قرآنی کودکان آثار ماندگاری دارد

حجت‌الاسلام شاکر اضافه کرد: آثار و برکات آشنایی کودکان و خردسالان با قرآن و تربیت قرآنی نونهالان، ماندگار و دائمی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ محفل «جشن قرآن» به همت مرکز پیش‌دبستانی و دبستان شکوه دانش اردکان با حضور امام جمعه و جمعی از کارشناسان آموزشی و پرورشی در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهراء (سلام‌الله علیها) این شهرستان برگزار شد.

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر» در این برنامه قرآنی ضمن ابراز خرسندی و خوشحالی از حضور در جمع نونهالان قرآنی اردکان از تلاش‌ها و زحمات مخلصانه معلمان و مربیان این مرکز ازجمله حجت‌الاسلام پرهیزگار در تعلیم و آموزش معارف اصیل دین مبین اسلام و قرآن کریم در کنار سایر آموزش‌های لازم تشکر، تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

وی به سفارش‌ها و تأکیدات دین مبین اسلام و پیشوایان این شریعت در آشنایی فرزندان از سنین کودکی با قرآن کریم و مفاهیم این کتاب آسمانی اشاره و تصریح کرد: آثار و برکات آشنایی کودکان و خردسالان با قرآن و تربیت قرآنی نونهالان، ماندگار و دائمی خواهد بود بنابراین ایجاد مهدهای قرآنی در محلات مختلف شهر اردکان ازجمله اقدامات خیر و نیک است.

امام جمعه اردکان ادامه داد: در روایتی بیان‌شده است که برخی از بهشتیان گردن بندی از طلا بر گردن خود دارند. وقتی از این دسته از افراد در مورد علت این اتفاق سؤال می‌شود؛ آنان در جواب می‌گویند که این، ثمره آموزش قرآن کریم به فرزندانمان است.

«عباس عاصی زاده» فرزند شهید والامقام سردار شهید ذبیح‌الله عاصی زاده نیز در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای معظم گفت: خوشبختانه به همت مسئولین و حمایت آحاد و اقشار مختلف مردم در شهرستان اردکان نام شهدا زینت‌بخش محافل و مجالس مختلف است.

وی بابیان اینکه اخیراً گزارشی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه دریکی از کلاس‌های این مرکز برای حضور و غیاب دانش آموزان، گل‌های لاله کاغذی که نماد خون شهیدان است به عنوان سمبل حضور و غیاب انتخاب‌شده که روی گلبرگ گل نام شهیدی نوشته‌شده و به عنوان دوست دانش‌آموز معرفی می‌شود اظهار داشت: در طی گذر زمان و به خاطر حس کنجکاوی، دانش‌آموز سعی در شناخت بیشتر شهید می‌کند.

کارشناس بالینی ابراز کرد: این ابتکار به‌ظاهر ساده، تأثیر عمیق و بسزایی در ناخودآگاه و ذهن جستجوگر کودک دارد که آشنایی کودکان با نسل ایثارگر و فداکار حاصل این آشنایی است.

گفتنی است که که اجرای سرود دسته‌جمعی، مداحی و اجرای مسابقه از سایر برنامه‌های اجراشده در این محفل قرآنی بود.

کد خبر 847660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha