کمترین آلودگی اخلاقی و مالی در قم وجود دارد

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی گفت: کمترین آلودگی اخلاقی و مالی در استان قم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «حمزه خلیلی» در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قم که امروز (یکشنبه 27 مرداد) در مرکز آموزش قوه قضاییه برگزار شد، گفت: غفلت درد بزرگی است که ستون معیشت انسان بر این غفلت ها گره خورده است و خوشا به سعادت کسانی که در غفلت نمی مانند.


رئیس سابق دادگستری قم افزود: محیط در همه جوانب و حوزه های زندگی بشری تاثیرگذار است. تاثیر معنوی بر محیط بیشتر از سایر مسائل است و شهید مطهری می گوید که محیط بر فتوای مراجع تقلید نیز تاثیر می گذارد.


وی تصریح کرد: فضای معنوی در قم بر رفتار و خلق و خوی قضات و مدیران دیده ایم. این محیط معنوی بر فهم قضات تاثیر فراوانی داشته و درک و فهم موجود در استان در مسائل قضایی با سایر استان ها اختلاف زیادی دارد.


خلیلی اظهار داشت: محیط های معنوی کمترین آلودگی به لحاظ مالی و اخلاقی را دارند و در استان قم کمترین آلودگی را داریم. نه تنها دادگستری بلکه سایر ادارات استان قم به این مساله پایبند هستند.


وی ادامه داد: میزان و اندازه تخلف در قم با استان های دیگر قابل مقایسه نیست و من امروز این افتخار را دارم که بگویم کمترین آلودگی را نسبت به استان های دیگر داریم.


رئیس کل دادگستری قم با اشاره به انسجام و پیوستگی میان نیروها در قم گفت: این مساله در سایر نهادها قابل مشاهده است و عنایتی از سوی حضرت معصومه(س) به شمار می آید. مدیران استان قم با همدیگر همکاری زیادی دارند که تاثیر محیط در این مساله غیرقابل انکار است.


وی وجود فکر مدیریتی در قم را از مزایای این استان برشمرد و تأکید کرد: وقتی فکر مدیریتی بر ارگان حاکم شود تغییر مدیریت سبب ضربه خوردن سازمان نمی شود. ما در استان افکار مدیریتی برجسته داریم و مدیر مجموعه بسیار آسان به مدیریت می پردازد.


خلیلی خاطرنشان ساخت: عنایت و حمایت مراجع تقلید از دادگستری بسیار مشهود است و اگر این حمایت ها نبود نمی توانستیم حتی یک گام به جلو برداریم. در حالی که می گویند کار در استان قم سخت است اما حمایت مراجع تقلید سبب آسان شدن کار می شود.


وی ادامه داد: استان های دیگر از این نعمت الهی برخوردار نیستند و کار آنها بسیار دشوارتر است. کار برای بنده دشوار نبود و هر گاه با یکی از مراجع تقلید دیدار می کردم، انگیزه و انرژی مضاعفی گرفته و از رهنمودها و ارشادهای آنان بهره می گرفتم. ظرفیت عظیم مراجع تقلید و حمایت آنان سبب شد تا در محضر آنان درس مدیریتی بگیرم.


رئیس سابق دادگستری قم در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان ساخت: خدمت کردن در هر مکانی افتخار است و باید قدردان سلامتی خود باشیم. راه خدمت برای بنده بار دیگر گشوده شده تا در استان دیگری به خدمت بپردازم اما از حیث معنوی خسارت دیده و تلاش دارم با خدمت به مردم به جبران این خسارت بپردازم.

کد خبر 822370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha