پیوند میان دانشگاه و صنعت موجب شکوفایی اقتصاد می‌شود

وحدت هلان گفت: انتظار داریم پیوند بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، چراکه این امر منجر به شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد وحدتی» امروز(۳۰ مرداد) در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار داشت: بازرگانان، صنعتگران و کشاورزان تبریز ثابت کرده‌اند که این شهر می‌تواند مرکزی برای نجات مشکلات اقتصادی کشور باشد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه موقعیت‌ و ظرفیت‌های استان بی نظیر است و با فعالیت استاندار جدید آذربایجان شرقی؛ پیوند بین دانشگاه و صنعت تقویت شده است.

وی با بیان این‌که بهروزرسانی واحدهای صنعتی و تولیدی لازمه ارتقای بهره‌وری است، گفت: انتظار داریم پیوند بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، چراکه این امر منجر به شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.

وی با تاکید بر رفع مشکلات تولیدکننده ها و کاهش مقررات اداری، ادامه داد: با حرکت‌های جهادی و فعالیت شبانه روزی باید استان را طوری پیش ببریم که الگویی برای کشور و جهان باشد.

همچنین «محمدحسین فرهنگی» با بیان اینکه آذربایجان شرقی هم یک استان معدنی،  صنعتی و تجاری است بر ضرورت اصلاح مسیر برای نتیجه گیری و پاسخگویی به انتظارات فعالان اقتصادی و عموم مردم تاکید کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع تولید در مقطع کنونی اهمیت فوق العاده دارد و کسی که در این برهه مسئولیت می پذیرد، زحمات عدیده و شبانه روزی را متحمل شود.

فرهنگی گفت: در بحث تامین نقدینگی صنایع، اگر گردش مالی معادن در داخل استان باشد این مشکل هم می تواند برطرف شود. در حوزه بازرگانی و تجارت هم باید حرکت استان به سمت رفع موانع تجارت باشد و گشایش های جدیدی در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ایجاد شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات ۵ ساله «حسین نجاتی»  قدردانی و «حبیب امین زاده» به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی شد.

کد خبر 823432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha