جنگل‌های ارسباران هنوز در آتش می‌سوزند!

آتش جنگل‌های ارسباران در منطقه خداآفرین ساعتی قبل دوباره به دیگر مناطق سرایت یافته و در حال گسترش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، دامنه این آتش سوزی که در چندین نقطه از ارتفاعات مناطق سخت گذر بخش منجوان شروع شد؛ به حدی گسترده است که بخشی از زمین های روستاهای خانقاه، دینه ور، کلاله، کلوانق و مردانقم را در بر گرفت.

«محمدباقر هنربر» مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: آتش سوزی جنگل های ارسباران مهار شده بود که به دلیل وزش شدید باد دوباره گسترش یافته است.

وی افزود: آمارهای منتشر شده در خصوص میزان آتش سوزی تایید نمی شود، هنوز میزان خسارت به جنگل های ارسباران برآورد نشده است.

هنربر خاطرنشان کرد: با وجود قول مساعد دستگاه های مسؤول اعم از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، وزارت دفاع و هلال احمربرای کمک به اطفاء حریق جنگل های ارسباران با بالگرد ویژه، تاکنون این نهادها برای امداد رسانی هوایی هیچ اقدامی نکرده اند.

بنابر این گزارش، ساعتی پیش با دستور شهردار تبریز تیم دیگری از آتش نشانان برای اطفای حریق جنگل های ارسباران شتافتند؛ تیم های اعزامی تا پایان عملیات حریق در محل های حریق خواهند بود و در صورت نیاز این ماموریت تداوم خواهد یافت.

گفتنی است، در حادثه آتش سوزی جنگل های ارسباران بیش از 350 هکتار از اراضی استپ، مرتعی مشجر و بوته زار در جنگل های ارسباران در محدوده خداآفرین به طور کامل در آتش سوخت. 

حدود 150 نفر از نیروهای ارتش، 100نفر از نیروهای مجتمع مس سونگون به همراه تمام تجهیزات اطفا حریق و خودروهای آتش‌نشانی، نیروهای بسیج و هلال‌احمر نیز در منطقه حاضر هستند.

 

کد خبر 823725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha