داغ دوباره بر دل «قره‌داغ»

یک فعال محیط زیست می‌گوید تجهیز منطقهٔ حفاظت‌شدهٔ جنگل‌های ارسباران به بالگرد اطفای حریق ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ بیش از دو شبانه‌روز است که بخش‌هایی از جنگل‌های ارسباران در مناطقی از روستاهای خانقاه، مردانقم و کلوانق در بخش منجوان شهرستان خداآفرین طعمهٔ حریق شده و آتش دارد پیش می‌آید. مسؤولان می‌گویند حجم آتش‌سوزی گسترده است و احتمال خطای انسانی وجود دارد.

نیروهای سپاه و ارتش و مرزبانی پای کار آمده‌اند اما وزش باد اطفای حریق را با مشکل روبه‌رو کرده است. در این میان فرماندار خداآفرین از نیروهای داوطلب مردمی دارای مهارت و آشنا به شرایط جنگلی و کوهستانی هم طلب استمداد کرده است.

بنابر این گزارش، با توجه به وزش باد، گسترش آتش‌سوزی و صعب‌العبور بودن منطقه، نیروهای داوطلب مردمی به شرط همراه داشتن بیل، بیلچه و تجهیزات لازم برای حرکت در کوهستان به پاسگاه منابع طبیعی روستای کلاله مراجعه کنند.

احمد بایبوردی، فعال محیط زیست می‌گوید تجهیز منطقهٔ حفاظت‌شدهٔ جنگل‌های ارسباران به بالگرد اطفای حریق ضروری است. گویا مسؤولان محترم استانی ما، دراین زمینه گوش شنوایی ندارند!‌

باور کنیم این منابع حیاتی به سختی تجدیدپذیر خواهد بود و ارثیهٔ پدران ما نبوده و امانتی برای نسل‌های آینده هستند! جنگل‌هایی که میراثی تکرارنشدنی برای کشور شناخته می شوند.

بنابر این گزارش، امام جمعه تبریز بعد از پیگیری موضوع آتش سوزی در جنگل های قره داغ از مسئولان استانی و محلی در ارتباط تلفنی با وزیر دفاع و رئیس ستاد بحران کشور ضمن ابراز نگرانی شدید خود و مردم آذربایجان شرقی از ادامه آتش سوزی در ارسباران خواستار بکارگیری امکانات و تجهیزات کشوری جهت خاموش کردن سریع آتش شد.

نماینده ولی فقیه در استان پیش از این تماس ها در تماس های جداگانه با استاندار آذربایجان شرقی و مدیر کل ستاد بحران استان، ضمن تشکر از تلاش های انجام گرفته در جریان روند عملیات اطفای حریق در جنگل های ارسباران قرار گرفتند

 

کد خبر 823757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha