انتقاد شدید امام جمعه تبریز از کم‌کاری در اطفای حریق ارسباران

آل‌هاشم گفت: اگر چنانچه اختلافی در مدیریت بحران است و یا جنگل‌داری و آبخیزداری اختلافی با سایر سازمان‌ها دارند، در این میان مردم چه گناهی دارند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز(یکم شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های ارسباران اظهار داشت: چرا باید چهار روز از آتش‌سوزی بگذرد و مهار نشده باشد؟

امام جمعه تبریز با بیان این‌که نزدیک به ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های بکر دنیا در آتش سوخت؛ ولی متولیان امر نتوانستند آتش مهار کنند. خاطرنشان کرد: اگر چنانچه اختلافی در مدیریت بحران است و یا جنگل‌داری و آبخیزداری اختلافی با سایر سازمان‌ها دارند، در این میان مردم چه گناهی دارند؟ 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بنده با وزیر دفاع و پشتیبانی و رئیس سازمان مدیریت بحران، امیر حیدری و امیر قربانی صحبت کرده ام  و حتی سردار خرم با دفتر رئیس ستاد پشتیبانی صحبت کرده و پیگیر بودند ،امروز بالگردها وارد میدان شده‌اند ولی جالب است ستاد بحران اعلام کرده که بالگردها دستگاه آبپاشی ندارند، پس این وظیفه چه کسی است؟ 

آل هاشم با انتقاد از نبود امکانات لازم جهت مهار آتش گفت: چند ۱۰۰ میلیون برای هزینه کرد به این حوزه پولی نیست که مسؤولان لنگ آن باشند. کاش به ما می‌گفتند تا به  خیران تبریز می‌گفتیم پول آن آبپاش‌ها را تامین کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی از جدیدترین سامانه پدافند هوایی ساخت ایران(باور۳۷۳) اظهار داشت: «باور ۳۷۳» را می‌توان پیچیده‌ترین و مهم‌ترین سامانه ساخت داخل محسوب کرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که کار طراحی، ساخت، تست و عملیاتی شدن در کمتر از یک دهه به دست متخصصان ایرانی در داخل کشور انجام شده است، ادامه داد: سامانه پدافندی «باور ۳۷۳» برتر از سامانه آمریکایی است چراکه ما به سامانه قوی‌تر از S300 نیاز داشتیم و بهره‌برداری از این سامانه، توان بازدارندگی کشور را خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم یادآور شد: تاخیر در تحویل سامانه S300 روسیه؛ سرآغازی برای اتکا به توان داخل و باور به مفاهیم کلیدی چون ما می‌توانیم و خواستن توانستن است، بود و هر چند روسیه به تعهد خود عمل کرد و سامانه S300 را به ایران تحویل داد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: این موضوع مانع عدم کارآیی و کار نکردن در حوزه صنعت دفاعی برای بومی‌سازی تسهیلات سامانه هوایی نشد و پروژه «باور ۳۷۳» دیروز که فرمانده معظم کل قوا به آن امید داشت، به سرانجام رسید. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به شکاف در ائتلاف سعودی گفت: ائتلاف عربستان و امارت با آنکه موفقیت‌هایی در کاستن برخی دستاوردهای گروه انصارالله داشت، اما نتوانست بر کنترل آنها در پایتخت یمن پایان دهد.

کد خبر 823849

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha