افتتاح ۷۸۹ پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی؛ همزمان با هفته دولت

پورمحمدی از افتتاح ۷۸۹ پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی با اعتباري بالغ بر ۳۴ هزار ميليارد ريال همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدي» امروز(دوم شهریور) پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس؛ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع پروژه‌هاي قابل افتتاح در هفته دولت، 434 پروژه در مناطق روستايي و 355 پروژه در مناطق شهري اجرا شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: 55 پروژه قابل افتتاح استان در هفته دولت جزو پروژه‌هاي ملي هستند كه براي بهره‌برداري از آنها بالغ بر 14 هزار ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است، از مجموع اين پروژه‌ها، 93 پروژه توسط شهرداري‌ها، 355 پروژه توسط دهياري‌ها و 29 پروژه با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي اجرا شده است.

پورمحمدي همچنين به افتتاح 1068 پروژه در سفر اخير رئيس جمهور به استان اشاره كرد و گفت: مجموع اعتبار هزينه شده براي اين پروژه‌ها كه در بخش‌هاي مختلف انرژي، راه‌سازي، پالايشگاه، بهداشت و درمان، صنعت و توليد، امور زيربنايي و منابع آبي، كشاورزي، ارتباطات و مخابرات و توسعه روستايي بهره‌برداري شد، بيش از 100 هزار ميليارد ريال بود.

وی در ادامه به بخشي از اقدامات مهم صورت گرفته در استان اشاره كرد و گفت: از ابتداي مسؤوليت بنده در استانداري، سه طرح مهم ذوب مس، نفلين‌سينيت و خودروسازي در دستور كار قرار گرفت كه تاكنون اقدامات خوبي در اين راستا انجام شده است.

پورمحمدي، معدن را يكي از مزيت هاي بزرگ استان ذكر كرد و با بيان اينكه مقدمات اجراي طرح ذوب در مجتمع مس سونگون فراهم شده است، افزود: دستگاه‌ها و تجهيزات مورد نياز اين طرح به استان منتقل شده و به زودي شاهد اجراي اين طرح و تحول بزرگ ايجاد شده در توسعه صنايع معدني و جلوگيري از خام‌فروشي محصولات معدني خواهيم بود.

وي با بيان اينكه همواره بر گردش مالي معادن در استان تأكيد كرده‌ايم، افزود: در اين راستا، پس از سال‌ها و با پيگيري‌هاي مكرر، 4 هزار ميليارد تومان از منابع مس سونگون به بانك‌هاي استان انتقال يافت كه قطعاً موجب تحرك اقتصادي در استان خواهد شد.

پورمحمدي همچنين از انعقاد تفاهم‌نامه اجراي طرح نفلين‌سينيت سراب توسط سرمايه‌گذار خارجي با اعتبار 600 ميليون يورو خبر داد و گفت: اين طرح پس از سال‌ها ركود مجدداً فعال مي‌شود و بهره‌برداري از آن تأثير بسيار چشمگيري بر رونق اقتصادي و اشتغال در استان خواهد داشت.

کد خبر 824257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha