بن‌مایه اصلی مشارکت در حسینیه ایران، برنامه‌های عزاداری سالار شهیدان است

طالبی با اشاره به سابقه دیرینه یزد در عزاداری اباعبدالله گفت: بن مایه اصلی مشارکت در حسینیه ایران، برنامه های عزاداری سالار شهیدان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» در مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در میدان تاریخی امیر چقماق یزد گفت: در این تکیه چشم نواز و از کنار این نخل باشکوه که نمایانگر یکی از سنت های اصیل عزاداری در یزد است شاهد حضور پیرغلامان حسینی هستیم که این برکت و افتخاری برای ما در حسینیه ایران است.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: شهرها و سرزمین همچنان که با جغرافیا شناخته می شوند ،هویت فرهنگی و اجتماعی نیز دارند و یزد تا این هویت را ارائه کرده که جهان برای آن قیام کرده و مفتخر است که هویت فرهنگی خود را با عشق به امام حسین (ع) و یارانش گره زده است.

استاندار یزد تصریح کرد: سده های متوالی است که مردم یزد با شعار حب الحسین یجمعنا در کنار هم جمع شده و اهالی هر محله در هرکجا و با هر گرایشی زیر بیرق امام حسین (ع) گرد هم آمده و یکجا می نشینند و برای سالار شهیدان عزاداری می کنند.

 

وی گفت: برای ما مایه غرور است که محبت امام حسین(ع) بالاتر از گرایش ها قرار دارد و هرساله بسیاری را برای بودن در این جمع ترغیب میکند تا این ایام حزن و اندوه سالار شهیدان را با این عزاداری ها سپری کنند.

 

استاندار یزد بیان کرد: بن مایه اصلی مشارکت در یزد، همین برنامه های مذهبی است که بزرگترین پروژه های خیری و مشارکتی با حضور مردم به اجرا درمی آید و توسعه همه جانبه برای این دیار رقم می زند.

 

طالبی خاطرنشان کرد: امروز کشور ما نیازمند انسجام حول مفاهیم مشترک است و موظفیم محبیتی که حول خاندان اهل بیت (ع)جمع شده و در کنار هم جمع آمده را پرشورتر کنیم.

 

وی گفت: اکنون که ایستگاه آخر اجلاس رسیده ایم اما امیدواریم به اهداف خود رسیده باشد و معتقدیم این اجلاس در صورتی که حول محور وحدت و جمع شدن مشترکان باشد، کامیاب تر می شود.

کد خبر 826676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha