شعار هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی « فرهنگ حسینی، الگوی تمدن اسلامی و اراده انقلابی» است

ترجمی با اشاره به برگزاری هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در حسینیه ایران گفت: شعار این دوره از اجلاس « فرهنگ حسینی، الگوی تمدن اسلامی و اراده انقلابی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « احمد ترحمی» در افتتاحیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در یزد گفت: استان دارالعباده یزد دیار قناعت، قنوت و قناعت افتخاردارد که میزبان دلدادگان به ساحت مقدس نور هدایت و سالار شهیدان است.

دبیر استانی هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در یزد خاطرنشان کرد: یزد جهانی، آرمیده در دل کویر، سرزمینی است که پیشینیه چندین هزارساله دارد و در و دیوار آن آکنده از گل های سرسبز است که حسرت در دل تفتیده آن کویر می گذارد.

وی افزود: شعار این دوره از اجلاس « فرهنگ حسینی الگوی تمدن اسلامی و اراده انقلابی» است که  با حضور 700 نفر از 31 کشور اسلامی  در شهرستان میبد، شهرستان حسینیه و مسجد برگزار می شود.

ترحمی ادامه داد: برای برگزاری این اجلاس ما شاهد همکاری دستگاه های مختلف از جمله استانداری ، شهرداری، نهادهای فرهنگی استان هستیم که امیدواریم بتوانیم میزبان مناسبی برای این اجلاس باشیم.

وی گفت: این اجلاس تا هشتم شهریورماه در یزد برگزار می شود که افتتاحیه آن در شهرستان میبد و اختتامیه آن نیز پنجشنبه شب در محل میدان تاریخی امیرچقماق، قلب تپنده حسینیه ایران برگزار می شود.

کد خبر 826008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha