هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی حسینیه ایران آغاز به کار کرد

هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی با حضور پیرغلامان ۲۹ کشور جهان به میزبانی شهرستان میبد در یزد آغاز به کار کرد.

مهدی دهقان نیری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، گفت: هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی دقائقی پیش با حضور پیرغلامان 29 کشور جهان به میزبانی شهرستان میبد در یزد آغاز به کار کرد.

دبیر ملی اجلاس پیرغلامان حسینی خاطرنشان کرد: این اجلاس با حضور 550 نفر از پیرغلامان حسینی از سراسر کشور به مدت سه روز تا هشتم شهریورماه در یزد برگزار می شود.

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه این اجلاس در شهرستان میبد آغاز شده و تا ظهر امروز نیز ادامه دارد و در بعد از ظهر نیز با حضور در بیت الباس یزد، کارگاه آموزشی و پنل های تخصصی برگزار می شود.

دبیر ملی اجلاس پیرغلامان حسینی بیان کرد: در مراسم افتتاحیه رونمایی از مستند رادیویی پیرغلامان، تقدیر از مستند سازامن و تجلیل از خانواده شهدا، تجلیل از صفدری زاده، شهید اعرافی، خانواده سه شهید اکبری و جلال مومن زاده انجام می شود.

دهقان نیری بیان کرد: در صبح روز پنجشنبه نیز برگزاری کارگاه آموزشی، دسته گردانی سنتی و عزاداری سنتی در حسینیه کلک شاهدیه برگزار می شود و شب پنجشنبه نیز اختتامیه این اجلاس در میدان امیر چقماق یزد برگزار می شود.

وی گفت: در مراسم اختتامیه از تعداد 15 پیرغلام داخلی و 15 پیرغلام بین المللی و تعدادی از خانواده شاخص شهدا و همچنین از خانواده شهید صدوقی، مرحوم فقیه یزدی، مرحوم کافی و مرحوم آیت الله اعرافی تجلیل می شود.

 

کد خبر 825906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha