کتاب و کتابخانه به عنوان ابزاری بی بدیل برای انتقال علم و آگاهی است

طالبی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخانه به عنوان ابزاری بی بدیل برای انتقال علم و آگاهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» در مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی کاظمینی در یزد گفت: استان یزد یک استان فرهنگی با دیرینه بسیار درخشان در حوزه های علمی، فرهنگی و اعتقادی است و امروز که مسیر رشد و توسعه قرار داریم و دامنگیر موضوعات مختلف هستیم بیش از هر زمان نیازمند تقویت درون مایه های فرهنگی و اعتقادی خود هستیم.

استاندار یزد ادامه داد: کتاب و کتابخانه به عنوان ابزاری بی بدیل است که با گسترش تکنولوژی های روز هنوز نقشش به عنوان وسیله انتقال دهنده علم و آگاهی کمرنگ نشده است.

وی بیان کرد: ممکن است که ما به دلیل سرگرمی‌های متفاوت نقش کتاب را کمرنگ کرده ایم اما هیچ ابزار مدرنی نمی‌تواند نقش کتاب را بگیرد.

طالبی افزود: راهبردهای کتاب را باید با جدیت پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه، برنامه ها و هدفگیری ها و انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران باید تمام تلاش خود را برای تقویت درون مایه های فرهنگی به کار بگیریم.

استاندار یزد با اشاره به سال انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: 6 ماه دیگر به پایان سال پایتختی کتاب نمانده و کارهای بزرگ دیگری باید در استان انجام شود.

طالبی بیان کرد:ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی‌شاهد انسجام بسیار خوبی هستیم.

وی گفت: کتابخانه مرکزی به عنوان نماد فرهنگی شایسته در یزد است که طول کشیدن این پروژه نماد خیلی منفی در بین مدیران استان است که کاری که بایستی سال های پیش انجام می‌شده به طول انجامیده اما امیدواریم به زودی این کتابخانه به بهره برداری برسد.

کد خبر 828319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha