مساجد بهترین  شرایط را برای جذب  جوانان  به سمت آموزه‌های دینی و اعتقادی دارد

حجت الاسلام شعبانی گفت: مساجد بهترین و بزرگترین امکان و شرایط برای جذب و جلب آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به سمت آموزه های دینی و اعتقادی است که باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره مند شد.

حجت الاسلام «حسن شعبانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان این‌که یکهزار و ۲۰۰ انجمن اسلامی در مساجد آذربایجان شرقی فعال است، اظهار داشت: از این تعداد ۸۵۰ انجمن در مساجد شهر تبریز مستقر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی مجموع مساجد استان را ۷ هزار و ۵۰۰ باب اعلام کرد و گفت: این تعداد مساجد بهترین و بزرگترین امکان و شرایط برای جذب و جلب آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به سمت آموزه های دینی و اعتقادی است که باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره مند شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مساجد موجود استان تاکنون ۵ هزار و ۲۴۱ باب مسجد از سوی تبلیغات اسلامی استان شناسایی و در سامانه ای ویژه به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فعالیت محوری مساجد در مناسک و مناسبت های دینی اظهار داشت: این‌که برخی از اعضای هیات امنا و انجمن های اسلامی و یا سایر تشکل های فعال در مساجد برای حضور کودکان و نوجوانان در این اماکن مانع تراشی کنند، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی مساجد را متعلق به مردم دانست و افزود: این اماکن یا از منایع مالی مردم و خیرین ساخته شده و یا وقف شده اند، افزود: مساجد در مناطق و محلات مختلف شهری و روستایی باید در اختیار مردم باشند، چراکه مساجد ملک شخصی افراد خاص نیست.

حجت الاسلام شعبانی جلوگیری از اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در مساجد را برخلاف سیاست های کلی و کلان نظام دانست و گفت: اخذ مبالغ غیرمنطقی و غیر واقعی از سوی تعدادی از تشکل های فعال مساجد برای برگزاری مراسم های مذهبی و فرهنگی ناپسند و غیر قابل قبول است.

کد خبر 828187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha