غرب به دنبال تضعیف اصول انقلابی مردم ایران است

حجت‌‌الاسلام عبداللهی گفت: تصمیم جدید دولتمردان در راستای کاهش تعهدات برجامی؛ یک کار سنجبده و لازم بود که عملاً حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت‌‌الاسلام «رسول عبداللهی» امروز(۱۵ شهریور) در خطبه‌‌های نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به سیاست‌های دوگانه آمریکا در موضوع مذاکره با ایران و تشدید تحریم های ظالمانه اظهار داشت: مذاکره زیر سایه تهدید و فشار جز ذلت حاصلی ندارد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که تصمیم دولت برای بازگشت گام به گام از تعهدات برجامی خاطرنشان کرد: نشستن زانو به زانوی ایران با غرب برای کذاکره در شرایط فعلی؛ غلط، جاهلانه و سطحی‌نگرانه است؛ البته اتمام حجت مقتدرانه بحث دیگری است.  

وی با بیان این‌که هدف اصلی مذاکره غرب این است که اصول انقلابی مردم ایران را تضعیف کند، تصریح کرد: تصمیم جدید دولتمردان در راستای کاهش تعهدات برجامی؛ یک کار سنجبده و لازم بود که عملاً حمایت می‌کنیم. 

مسؤول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر این‌که دشمن می‌خواهد تا جایگاه ایران  میان ملت‌های مسلمان را لکه‌دار کند، گفت: اعتقاد راسخ داریم که با یاری مردم و تلاش دولتمردان و زعامت رهبری می‌توان بر دشمن فائق آمد.  

خطیب موقت جمعه تبریز افزود: همگان به تاکید رهبری مبنی بر اینکه فریب لبخند دشمن را نخورید، رسیده‌اند و این توصیه باید بیشتر مورد توجه مسؤولان و دستگاه‌های دیپلماسی قرار گیرد، تنها راه پیروزی این است که هوشمندانه در برابر مستکبران ایستادگی کنیم. 

حجت‌‌الاسلام عبداللهی با بیان این‌که اروپایی ها بارها نشان داده اند که قابل اعتماد نیستند؛ چراکه رفتار آنها در برجام و فروش نفت نشان داد که آنها در کنار ایران نبودند بلکه زمینه را برای فشار بیشتر علیه ایران نیز فراهم کردند. 

وی تحریم اقتصادی و استفاده از هر ابزار برای تسلیم جبهه مقاومت را تاکتیک جدید جبهه باطل دانست و افزود: نه تنها ما بلکه حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن نشان دادند که به هر قیمتی و حتی با قیمت دادن جان و مال به هیچ وجه از اهداف خود نخواهیم نشست. 

مسؤول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های هفته، اظهار داشت: سالگرد حادثه خونین ۱۷ شهریور را پیش‌رو داریم، رژیم منحوس پهلوی در جمعه سیاه مردم را به خاک و خون کشید.

وی ادامه داد: در ظاهر این اقدام خسارتی به ملت ایران بود، اما همین  کار دلیل اصلی تثبیت انقلاب شد؛ چراکه  اصل حادثه انقلاب اسلامی ایران گره خورده با واقعه عاشورا است.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: اگر کل انقلاب را ریشه‌یابی کنیم، خواهیم دید که این انقلاب چقدر از لحاظ اهداف و ایدئولوژی مرتبط با جریان عاشوراست؛ چراکه همان نهضت مقاومت؛ در انقلاب اسلامی ایران نیز جاری بود. 

حجت‌‌الاسلام عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد شهادت نخستین امام جمعه تبریز «شهید آیت‌الله مدنی» اظهار داشت: این تربیت پدر و مادرهای خطّه آذربایجان بود که ثمره آن استاد شهریار، علامه‌ها، شهدای محراب و دیگر شهدای گرانقدر بوده است.

کد خبر 829514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha