نخستین مدرسه تابستانی حقوق کودک در تبریز آغاز به کار کرد

نخستین مدرسه تابستانی حقوق کودک با مشارکت شهرداری تبریز و استانداری آذربایجان شرقی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نخستین مدرسه تابستانی حقوق کودک امروز(۱۲ شهریور) در راستای اجرایی شدن مصوبات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر دادگستری در تبریز آغاز به کار کرد.

اصول بنیادین حمایت از کودکان در اسلام و حقوق موضوعه، حمایت از کودکان پناهنده سال، حمایت از کودکان در مقررات جمهوری اسلامی ایران، حمایت از فرزند خوانده و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، خشونت علیه کودکان، دادرسی افتراقی کودکان و نوجوانان از جمله موضوعات طرح شده در این مدرسه است.

مسؤولیت کیفری کودکان، مسئولیت ها و وظایف دولت و سازمان‌های مردم نهاد در قبال حقوق کودک مصالح عالیه کودک، تبیین پروتکل مبارزه با فروش فحشا و هرزه نگاری کودکان و حق بر سلامت کودکان و عوامل موثر بر آن از موضوعات اولین مدرسه تابستانی حقوق کودک است.

«ایرج شهین باهر» شهردار تبریز در مراسم افتتاح نخستین مدرسه تابستانی حقوق کودک با بیان اینکه موضوع حقوق کودک در تبریز بحث جدیدی نیست، اظهار داشت: توجه به کودک و حقوق آن زیربنای توسعه است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری موظف است به تمام اقشار جامعه توجه داشته باشد افزود: ارزان ترین روش برای رسیدن به توسعه پرداخت به موضوع کودک است، چون با وجود کودک آموزش دیده در آینده بسیاری از هزینه ها، به ویژه هزینه های مدیریت شهری کم می شود.

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرداری تبریز اظهار داشت: در قالب طرح های شهر دوستدار کودک شهرداری اقدامات مهمی انجام داده که از جمله آنها می توان به راه اندازی اولین کلینیک حقوق کودک در فرهنگسرای الغدیر و ۴٧ میز حقوق کودک در فرهنگسراهای تبریز اشاره کرد.

گفتنی است، این مدرسه تابستانی به مدت سه روز با همکاری اداره کل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز برگزار می شود.

کد خبر 828595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha