آرامش حقیقی انسان درگرو نزدیکی به درگاه الهی/ معصومین تجلی آرامش‌اند

حجت‌الاسلام جمشیدی، بیان کرد: هر انسانی به دنبال رسیدن به آرامش حقیقی است که راه آن قرب به خداوند است. خداوند وجود متعالی است که همه افراد و مخلوقات به آن نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم جمشیدی» در مراسم عزاداری و سوگواری دهه اول ماه محرم‌الحرام که با حضور جمع کثیری از دلدادگان به ساحت ائمه اطهار (علیه‌السلام) در محل مجمع عاشقان بقیع اردکان برگزار شد؛ حضور در جمع پرشور مردم این شهرستان و استان یزد که عالِمان و فرهیختگان علمی زیادی را در طی تاریخ پرافتخار مذهب تشیع تربیت کرده‌اند، افتخاری بزرگ خواند.

کارشناس مذهبی بابیان اینکه مسلمانان و به صورت کلی انسان‌ها سؤال‌کننده و مطرح کننده پرسش و خداوند تبارک و تعالی پاسخگو است، عنوان کرد: قرآن کریم، کتاب زندگی و واسطه ارتباط و انس با درگاه الهی برای آحاد مختلف مردم است و بنا بر روایات، قرآن همانند خورشیدی است که مورداستفاده و بهره‌مندی کلیه گروه‌ها و اقشار است.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه به تعبیر حضرت امام علی (علیه‌السلام) هم‌نشینی با قرآن کریم بر هدایت می‌افزاید و از گمراهی و ضلالت می‌کاهد، اظهار داشت: یکی از راه‌های استفاده و بهره‌مندی از قرآن کریم، انس بیش از پیش با این مصحف شریف و آسمانی است چراکه تجلی خداوند متعال درآیات شریفه قرآن است.

وی با تأکید بر لزوم تبیین و تفسیر سه آیه شامل آیه 33 سوره مبارکه توبه، آیه 28 سوره مبارکه فتح و آیه 9 سوره مبارکه صف به عنوان آیات خاص برای هدایت آدمی، بیان کرد: انسان مؤمن معصوم که مصون از انحرافات است مجری رهنمودهای الهی است. البته اوج فضائل اولیاءالله و پیامبران معظم بیش از حد محدود تصور آدمی است.

پژوهشگر مسائل دینی بابیان اینکه فردی که با استشمام بوی خداوند و معنویات؛ اوج می‌گیرد دیگر به سمت پلیدی‌ها و گناهان نمی‌رود، تصریح کرد: متأسفانه گاهی برخی از افراد با رفتار، گفتار، نگاه و حتی پوشش، دیگران را به سمت گناه تشویق و به‌نوعی زمینه وقوع گناه را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید برای رسیدن به اوج قله معنویات از پیشوایان جبهه حق همانند حضرت یوسف الگو گرفت، ابراز کرد: هر انسانی به دنبال رسیدن به آرامش حقیقی است که راه آن قرب به خداوند است. خداوند وجود متعالی است که همه افراد و مخلوقات به آن نیاز دارند.

حجت‌الاسلام جمشیدی بابیان اینکه پیشوایان دین و اهل‌بیت (علیهم السلام) در سخت‌ترین تلاطم‌ها در سکون و آرامش قرار داشتند، افزود: امروز شاهد بی‌ظرفیتی بسیاری از افراد با خانواده، آشنایان و دوستان هستیم درحالی‌که حضور در مجلس حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) موجب افزایش ظرفیت انسان می‌شود چون در این‌گونه محافل فرد به چشمه‌ای توکل می‌کند که بی‌نظیر در عرصه ظرفیت است و آرامش را در انسان ایجاد می‌کند.

وی به آرامش حضرت اباعبدالله، امام حسین (علیه‌السلام) تا آخرین لحظه عمر بابرکت خویش به دلیل ذکر همیشگی پروردگار، گفت: در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برخی به زندگی امیرالمؤمنین (ع)، سیدالشهدا (ع)، قرآن و... ایراد وارد می‌کنند و توهماتی را شکل می‌دهند. این افراد باید بدانند که این اظهارات اشتباه است و به تعبیر امام علی (علیه‌السلام)؛ اولین گام برای رسیدن به حقیقت، پایان دادن به توهمات است.

کارشناس مذهبی به برجستگی ویژه معصومین در طهارت و عصمت اشاره و یادآور شد: اولیا الله ناخالصی‌های ارتکاب گناه را می‌دانند. در صورت وجود دو نعمت آرامش و طهارت در فرد که در نظام فکری دین مبین اسلام و مذهب تشیع نیز مورد تأکید قرارگرفته است، قلب انسان لبریز از محبت به درگاه خداوند تبارک و تعالی و مظهر ارادت به ساحت مقدس الهی می‌شود.

وی بابیان اینکه امام بر حق مجری دین است اما امروز ما برای ظهور باید تشنه امام زمان بوده و این تشنگی را به معنای واقع کلمه احساس و درک کنیم، اذعان کرد: بیان معارف دین در زمان حضرت امام سجاد (ع) همانند تربیت نفس، گنجینه‌های دینی، مسائل سیاسی، رهنمودهای اجتماعی با توجه به جو خفقان شدید وقت در قالب دعاها بیان می‌شد.

پژوهشگر مسائل دینی در پایان با اشاره به اینکه تدبر در ادعیه‌های ائمه اطهار (علیهم السلام) موجب تغییر نگاه ما به انسان، زندگی و جهان می‌شود، تصریح کرد: یکی از لوازم دین‌داری، پیوند با پروردگار عالم است که نتیجه این پیوند؛ عبادت و جهاد است.

کد خبر 829683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha