نام‌گذاری دو خیابان بخش بهمن به نام زکات

رئیس کمیته امداد بخش بهمن شهرستان ابرکوه گفت: با هماهنگی شورای اسلامی و شهرداری بخش بهمن دو خیابان در شهر مهرآباد و شهر اردی به نام خیابان زکات نام‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « کاظم چاکرالحسینی» در نشست برنامه ریزی استانی بابیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد دریافت کمک‌های کشاورزان و خیران در قالب زکات مستحبی و واجب برای کمک به اقشار نیازمند و محروم جامعه است، افزود: با هماهنگی شورای اسلامی و شهرداری بخش بهمن دو خیابان در شهر مهرآباد و شهر اردی به نام خیابان زکات نام‌گذاری شد.

وی با اشاره به اینکه این نام‌گذاری در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ زکات در سطح بخش بهمن صورت گرفته است، افزود: این خیابان‌ها جزو خیابان‌های اصلی منتهی به چاه‌های کشاورزی و مزارع شهرهای مهرآباد و اردی است و می‌تواند نقش مؤثری در ترویج فرهنگ زکات بین کشاورزان و مردم نیکوکار بخش بهمن ایفا کند.

رئیس کمیته امداد بخش بهمن تصریح کرد: مردم خداجوی شهرستان ابرکوه در پنج‌ماهه نخست سال جاری افزون بر 178 میلیون تومان در طرح‌های مختلف مشارکتی ازجمله زکات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان کمک کردند.

 وی گفت: طرح‌های صدقات، زکات، اکرام ایتام، محسنین (حمایت از خانواده‌های نیازمند غیر یتیم)، اطعام، کوثر (تأمین جهیزیه)، شفا (کمک به درمان مددجویان)، مفتاح الجنه (بازدید مسئولان از منازل مددجویان)، جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها، شوق زیارت (مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی)، رضوان (کمک به احداث منزل مددجویان)، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه ازجمله طرح‌های مشارکتی این نهاد است.

چاکرالحسینی بابیان اینکه زکات پرداختی در همین منطقه و در روستای جمع‌آوری‌شده هزینه می‌شود، ادامه داد: هم‌اکنون 665 خانوار تحت حمایت در قالب 1230 نفر از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

شایسته ذکر است: سه خیابان در شهرستان ابرکوه به‌عنوان خیابان زکات نام‌گذاری شده است که دو خیابان آن در بخش بهمن است.

 

کد خبر 830827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha