نماز شرط اول است

این مجلس شوکت دارد، حرمت دارد، عزادار حسینی تارک‌الصلاه نیست، چشمش وسط عزاداری آلبالو گیلاس نمی‌چیند.

خبرگزاری شبستان: خدمت هم هیئتی‌های عزیز سلام عرض می شود امیدوارم عزاداری‌هایتان مورد قبول حضرت احدیت قرار گرفته باشد. خدمت‌تان عارض شوم که داشتم در مورد فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا فکر می‌کردم. این که حضرت در وسط کارزا، جنگ را نیمه کاره رها می‌کند و به نماز می‌ایستند خیلی حرف و پیام دارد.

اولین پیامش به من و شمایی که امروز پیراهن مشکی عزای حسین را پوشیده‌ایم این است که نماز واجب‌تر از عزاداری و دسته و شاخسی است! شما چون در هیئت و دسته خیابان بودید و نماز مغرب و عشای‌تان قضا شد، چون دیر از شاخسی و دسته آمدید و خسته بودید و نماز صبح‌تان قضا شد، به خدا این عزاداری بدون رعایت اصل تا پله‌های طبقه دوم مناره مسجد هم بالا نمی‌رود! 

حالا شما هی بگو حسین حسین(ع)! فایده‌اش چیه؟ نماز شرط اول است. مسأله بعدی توجه به قرآن است. پیامبر بزرگوار دو چیز گرانبها به امانت گذاشته، یکی قرآن و دیگری عترت. حالا ما این قرآن را فقط برای سر سفره عقد و برای مجلس ختم لازم داریم ولا غیر! 

با شما هستم جوون‌هایی که جلو مسجد روی تَرَکه موتور نشسته‌اید و شب محرمی تخمه می‌شکنید و سیگار می‌گیرانید، و منتظرید تا نماز جماعت و قرائت قرآن تمام بشود بعد بیایید داخل برای عزاداری. بیام بزنم فَکَت را بیاورم پایین! آدم شو دیگر! گفته‌اند که هر که هستی بازآ، ولی نگفتند همان طور بمان. 

این مجلس شوکت دارد، حرمت دارد، عزادار حسینی تارک‌الصلاه نیست، چشمش وسط عزاداری آلبالو گیلاس نمی‌چیند، با شما هستم حاج یدالله نوحه‌خوان که تو آبدارخانه جوونها را دورخودت جمع کرده‌ای و شوخی و هِرهِر راه انداخته‌اید، بلند شوید، بیایید داخل جمع، گوش کنید ببین چی می‌گم، وسط نوحه‌هایت هم خودت و هم جوان ها را دعوت کن به نماز اول وقت. عزادار بی بصیرت و بی نماز به درد حضرت سیدالشهدا نمی‌خورد. 

بله... همین الان یک کاغذ به دستم رسیده که تو قسمت بانوان مسجد، بساط فروش جوراب و پیراهن و تی‌شرت به راه افتاده و خانم‌ها کلا سخنرانی ما را بی‌خیال شده‌اند... خدا ما را از غافلین آخرالزمان قرار ندهد...

فرهاد باغشمال

کد خبر 831144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha