سازش و تسلیم برابر ظالم جایی در قاموس آل الله ندارد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق در قاموس اسلام و قاموس آل الله به هیچ وجه جایی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز(۲۱ شهریور) در مراسم عزاداری وسوگواری نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی که در حسینیه امام خمینی سپاه عاشورا برگزار شد، اظهار داشت: پیام ها و عبرت های حماسه عاشورا نباید مورد غفلت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تنها عزاداری و سینه زنی برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کافی نیست؛ بلکه باید از مکتب، نهضت و حرکت آن امام همام درس بیاموزیم و در برابر یزیدیان زمان ایستادگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پیام های عاشورا این است که سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق در قاموس اسلام و قاموس آل الله به هیچ وجه جایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: پیام بعدی عاشورا این است که باید در مقابل دشمنان اسلام که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ خباثت و جنایتی فروگذار نبوده و به هیچ اصل انسانی پایبند نیستند، بایستیم.

امام جمعه تبریز افزود: شیعیان حسینی در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار از دادن جان و مال خود ابایی ندارند و امروز جوانان این موضوع را در جبهه های نبرد حق علیه باطل و در دفاع از حریم آل الله به دنیا نشان دادند.

وی با تأکید بر این‌که باید پیام عاشورا برای مقاومت امروز جامعه تبیین شود، گفت: انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از قیام اباعبدالله الحسین (ع) است، شکست استعمار داخلی و نبرد با استکبار جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان شهدای مدافع حرم را از رویش های انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: از پیام های دیگر عاشورا این است که مرگ باعزت، بهتر از زندگی زیر بار ظلم و ستم است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: پیام دیگر عاشورا این است که جبهه باطل اگر به ظاهر هم پیروز میدان باشد؛ قطعاً به اهداف خویش در دنیا و آخرت دست نیافته است و جبهه مقاومت اگر به ظاهر هم شکست خورده باشد، ناشی از قدرت دشمن نیست، بلکه به علت خیانت های داخلی برخی است.

کد خبر 831141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha