هنرمندان  در تبیین و تبلیغ مبانی دینی همت کنند

آل‌هاشم گفت: هنرمندان مومن و انقلابی باید به مسائل جاری کشور حساس باشند و با قلم و هنر خود آموزه های دینی را در جامعه تبیین و تبلیغ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» شب گذشته(هشتم مهر) در آیین پاسداشت مقام ادبی و هنری استاد ایوب شهبازی که در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هنرمندان مومن و انقلابی باید به مسائل جاری کشور حساس باشند و با قلم و هنر خود آموزه های دینی را در جامعه تبیین و تبلیغ کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: شعرا می‌توانند با اشعار خود به جامعه کمک های بزرگی برسانند چون شعر تاثیر بسیار خوبی ر مخاطبان دارد و گاهی با سرودن یک بیت شعر می توان اثر بیشتری نسبت به یک سخنرانی در مخاطبان ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که شعرا را باید با سرودن شعرهای حماسی نقش خود را در مورد اربعین اباعبدالله الحسین(ع) ایفا کنند، افزود: پیاده روی اربعین همایشی سیاسی، ملی و جهانی برای عظمت اسلام است لذا دشمن سعی دارد این موضوع را کمرنگ جلوه دهد.

آل‌هاشم ادامه داد: تمام تلاش کسانی که پیرو تشیّع لندنی هستند حتی با ظاهری اسلامی و مشخص، می‌خواهند طول مسیر اربعین را با فعالیت‌های خود تحت الشعاع قرار دهند که در این رابطه باید زائران، شعرا ،مداحان و همه ما باید ورود کنیم.

امام جمعه تبریز با تجلیل از استاد ایوب شهبازی افزود: امروز شاهدیم که استاد شهبازی با این‌که بی ریا و مخلص، تمامی رنج‌ها و مشقت‌ها را تحمل می‌کند، همیشه و در همه حال در مسیر صحیح انقلاب قدم برداشته است.

وی افزود: استاد ایوب شهبازی دارای درجه فوق ممتاز خوشنویسی و از شاعران برجسته کشوری است که ۲۰ سال به عنوان مسئول انجمن ادبی تبریز و ۶ سال در شورای انجمن خوشنویسان تبریز فعالیت کرده و تاکنون سه عنوان کتاب شعر ازوی به چاپ رسیده است.

 

کد خبر 838252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha