امام جمعه تبریز چه مطالبه‌ای از سفیر جمهوری آذربایجان داشت؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار تجدیدنظر در برگزاری جشنواره موسیقی و آواز در جمهوری آذربایجان‌ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز(نهم مهر) در دیدار سفیر کشور جمهوری اذربایجان وحدترا عامل پیشرفت کشورهای اسلامی دانست و اظهار داشت: تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای اسلامی افق روشنی از پیشرفت و قدرت مسلمانان به همراه دارد.

امام جمعه تبریز قطع وابستگی به دولت های مستکبر جهان را یکی از برکات وحدت امت اسلامی دانست و افزود: تفرقه ‌افکنی مهم‌ ترین راهبرد دشمن برای عقب‌ماندگی مسلمانان در جهان اسلام است.

وی ادامه داد: ایران و آذربایجان دو کشور مسلمان، دوست و همسایه با وحدت و انسجام، روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود را توسعه و تعمیق می دهند؛ تا افقی روشن از پیشرفت و قدرت مسلمانان به منصه ظهور برسد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به روابط و مشترکات تاریخی و فرهنگی و دینی دو ملت ایران و آذربایجان افزود: ایران و آذربایجان از گذشته های دور در زمینه ها و مقاطع مختلف با یکدیگر همکاری های زیادی داشته اند و امیدواریم در برهه کنونی نیز که اراده سیاسی مقامات عالی رتبه دو کشور بر توسعه روابط فیمابین است، این همکاری ها و مناسبات بیش از پیش گسترش یابد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که وحدت مسلمانان دشمنان را عصبانی و مأیوس می کند، اضافه کرد: تکریم شعائر دینی و پاسداشت خون شهدای کربلا از آموزه های دینی مسلمانان است و در ایام محرم شاهد برگزاری مراسم های با شکوه در شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان بودیم.

وی افزود: برگزاری این مراسم بدون هیچ محدویتی در جای جای کره خاکی علاوه بر این‌که برکات معنوی دارد؛ دل های مسلمانان را به همدیگر نزدیک تر می کند و یکپارچگی آنها را به نمایش می گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان از برگزاری همزمان مسابقات آوازخوانی و موسیقی با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در باکو انتقاد کرد و گفت: حضور عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع) در مراسم عزاداری و راهپیمایی باشکوه اربعین ایجاب می کند که در زمان برگزاری چنین مسابقاتی تجدید شود.
 

کد خبر 838589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha