جبرانی برای اشتباهات سهویه و عمدیه

کدام منطقه شهرداری، کدام واحد مدیریتی، کدام پیمانکار و با دستور و تایید چه کسی جرقه حذف پیشوند «شهید» از تابلوهای معابر عمومی را برافروخته است؟

خبرگزاری شبستان / تبریز: بچه که بودیم یک موقع‌هایی بی‌هوا حرف نامربوطی از دهان‌مان در می‌رفت که چشم غُرّه بزرگترها را به همراه داشت، بعد که مادر با عصبانیت نگاه‌مان می‌کرد، فورا مِن‌مِن‌کُنان می‌گفتیم آن حرف بد را «من نگفتم، گربه گفت!» و بدین صورت کمی تا قسمتی موضوع با بزرگواری بزرگان رفع و رجوع می‌شد. 

فی‌الحال در قضیه حذف پیشوند «شهید» از تابلوهای خیابان‌ها و کوچه‌های تبریز هم بزرگان، بزرگواری کردند و ما رسانه‌ها هم خودمان را به آن راه زدیم که انشاءالله سهوی بوده است تا از گاف و مصیبت به این بزرگی در شهرداری چشم بپوشانیم و بعد در انظار جار زدیم و گفتیم که «انشاءالله گربه است!» تا از شدت بحران قضیه بکاهیم، اما چه کنیم که دیروز جناب شهردار خودش تیر خلاص را زد تا جمیع دلسوزان ملتفت شوند که نه‌خیر!

کار، «کار گربه نیست» و به حتم ماجرا پشت پرده‌ای دارد که شهردار تبریز به صورت علنی دست به دامن بسیجیان دستگاه ذیربط و کلیه شهروندان شده تا کمکش کنند.

آنجا که گفت: عاملان شهیدزدایی از معابر شهری را برای برخورد قاطع، به بنده معرفی کنید! در واکنش به سخنان شهردار معزز، عارضیم که بی‌زحمت قضیه «گربه بود!» را برعکس نکنید. خیطی بالا آوردید و حالا بعد از فروکش کردن نسبی آن، دوباره نبش قبر فرمودید به غایت! یعنی خواستید اَبروی شهرداری را ماست مالی کنید که زدید و چشمش را هم در آوردید!

جناب شهردار! سخنان اخیر شما، تصریح می‌کند که در داخل مجموعه شهرداری چنین نیّتی وجود داشته که شما به حجّتِ مدیریتی رسیده‌اید که دنبال مقصرش هستید.

اما این که نمی‌دانید مقصر کیست و یا معذوریت دارید و نمی‌خواهید پلیسِ بد ماجرا در برخورد یا معرفی آن شخص یا اشخاص باشید و به اصطلاح خودمان «سید احمد اَلینَن ایلان توتوسوز» حرف دیگری است.

چراکه بر همگان مبرهن است که شهرداری حواسش تا آنجا جمع است که فی‌المثل یک نفر تغییر ساختمانی کوچکی در خصوصی‌ترین بخش اندرونی منزلش بدهد، بَرزَن محله سه سوت خبردار شده و شهرداری فورا چندین و چند اخطاریه، احضاریه و جریمه به صاحب‌خانه می‌فرستد، اما حالا به زعم شما همین سیستم نمی‌داند کدام منطقه شهرداری، کدام واحد مدیریتی، کدام پیمانکار و با دستور و تایید چه کسی جرقه حذف پیشوند «شهید» از تابلوهای معابر عمومی را برافروخته است؟ الله اعلم!

حالا با سخنرانی احساسی شما، این موضوع به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است تا بدانیم واقعا در آن دستگاه چه خبر است که مسئول مستقیمش کل شهر را برای یافتن مقصر، بسیج کرده است! مگر شما سیستم نظارتی و حراستی ندارید؟ 

و اما بعد...

در همان سخنرانی شهردار محترم از ساخت تندیس سرداران آذربایجان به ارتفاع 40 متر خبر داده‌اند. این که در بلبشوی موجودِ شهرداری، تندیس‌های یاد شده چگونه ساخته خواهد شد؟ و از همه مهم‌تر و شیرین‌تر، پیمانکارش کیست؟ و اصولا چرا تندیس‌ها 40 متر است و مثلا 39 متر یا 41 متر نیست؟ بماند برای بعد. و البته امیدواریم سرنوشت مهندسی این تندیس‌ها به سرنوشت مهندسی میدان آذربایجان دچار نشود! ولی نکته مهم این است که اگر قرار باشد شهرداری برای هر گافی که در مجموعه‌اش روی می‌دهد دست به دامن تندیس 40 متری شود که تا پایان مدیریت این شورا و شهرداری، شاهد خواهیم بود که تبریز مملو از تندیس 40 متری است که صد البته در مقام شهر اولین‌ها می‌تواند برای تبریز افتخار دیگری باشد!

در پایان آرزومندیم که همه سوء مدیریت‌ها با ساخت تندیس 40 متری رفع و رجوع شود.

فرهاد باغشمال

کد خبر 838711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha