کنگره شعر محرم در تبریز آغاز به کار کرد

کنگره شعر محرم با حضور هنرمندان، مداحان و شاعران آیینی و مذهبی بنام کشور به ویژه منطقه شمال‌غرب در تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «اصغر عباسقلی‌زاده» امروز(۱۱مهر)‌ در کنگره شعر محرم، اظهار داشت: امروز  پیروزی انقلاب و نقش بر آب شدن نقشه دشمنان همه مدیون عاشورا و کسانی است که این محرم و صفر را با شعر، مداحی و عشقشان زنده نگه داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت فعالیت و هنر شاعران آیینی خاطرنشان کرد: شاعرانی که در این راستا شعر و مدح گفته اند، در این راه تکلیف خود را در حفظ عزت و عظمت عاشورا ادا کرده اند.

وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون مفاهیم الهی مکتب عاشورا هستیم، افزود: مداحان در دوران انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس یکی از عوامل پیروزی‌های حماسی و انگیزه بخش جوانان برای حضور در میادین جهاد بودند.

عباسقلی‌زاده تصریح کرد: اگر امروز در تمام جبهه اسلامی شاهد پیروزی رزمندگان اسلام هستیم، الگوی ما امام حسین(ع) و مکتب محرم است؛ این روحیه را مدیون مداحان پیشکسوت هستیم که شریعت محمدی را حفظ کردند.

همچنین «حامد شب‌خیز» مسؤول سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به این‌که این کنگره ویژه استان‌های منطقه شمال غرب کشور است، گفت: علاوه بر این استان ها، شاعران شهرهای دیگر از آن استقبال کرده و اثرهای خود را به دبیرخانه تحویل داده اند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۶۸ شاعر آثار خود را در حوزه مسائل روز جهان اسلام با عنایت به اصل کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا، ارزش‌های انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی، جبهه جهانی مستضعفین، عدالت و عدالت خواهی، مدافعان حرم، مقاومت شیعیان در یمن، جمهوری آذربایجان، نیجریه، بحرین، وحدت در پرتو ولایت وقایع و رویدادها به دبیرخانه کنگره شعر محرم ارسال کرده اند.

گفتنی است، کنگره شعر محرم به همت سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی و با حمایت معاونت فرهنگی هنری سپاه عاشورا و ادارات و مراکز فرهنگی و هنری استان برگزار می شود.

کد خبر 839364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha