اعزام ۵ موکب از آذربایجان شرقی به سمت حرمین عسکرین در سامرا

۵ موکب از خادمان دربار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از استان آذربایجان شرقی عصر امروز عازم سامرا شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، این موکب ها از شهرهای تبریز، آذر شهر، مراغه و هریس و با حضور 240 نفر در قالب 6 اتوبوس و 10 کامیون تجهیزات، تغذیه و اسکان به سامرا اعزام شدند و تا اربعین حسینی به زائران خدمت رسانی می کنند.

موکب شهدای عاشورای تبریز نماینده ستاد اربعین در سامرا است و در این سفر موکب های شهدای هریس، امامزادگان تبریز، موکب گروه پزشکی و درمانی شهدای عاشورا و موکب شهرستان های آذر شهر و مراغه نیز حضور دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در حاشیه مراسم بدرقه این کاروان از ارسال محموله اهدایی خیرین و واقفین این استان به موکب امامزادگان استان جهت خدمت رسانی به زوار در شهر سامرا خبر داد.

حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» گفت: این محموله با وزن تقریبی ۴۰ تن و به ارزش حدود پنج میلیارد ریال شامل اقلام مصرفی مورد نیاز برای طبخ وعده های غذایی و تجهیزات و ماشین آلات لازم نظیر دستگاه خمیرگیری و نانوایی است.

وی افزود: حدود ۶۰ درصد این اقلام از سوی خیرین و بقیه از محل نیات واقفین برای خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) به مدت ۱۵ روز تهیه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: در این مدت روزانه برای ۱۰ هزار زائر در سه وعده غذایی خوراک لازم تهیه و میان وعده ۲۴ ساعته ارایه می شود.

کد خبر 840521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha