برخی از شهرک های صنعتی در زمین های موقوفی احداث شده‌اند

حجت الاسلام حسینی گفت: شهرک های صنعتی ایجاد شده جاده تبریز - صوفیان، در زمین های موقوفی واقع شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» عصر امروز(۱۴ مهر) در دیدار با نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، اعضای شورای شهر و شهردار زرنق اظهار داشت: به دنبال احیای موقوفات استان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: وقف یاری گر توسعه اجتماع است و ما علاقه‌مند به همکاری با دستگاه های ذیربط جهت ایجاد شهرک های صنعتی به منظور اشتغالزایی برای جوانان در سطح استان هستیم.

وی افزود: بر اساس ضوابط قانونی مصوب کشور در حوزه وقف، این اداره کل برای صیانت از حدود موقوفات پاسخ های لازم را به استعلامات ادارات استانی می دهد، اما به هیچ عنوان موقوفه بودن ملکی مانع از همکاری در ایجاد زمینه های اقتصادی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: بنا بر این است که هیچ کدام از مردم در جریان احیای موقوفات متصرفی؛ دچار زحمت و نگرانی نشوند، بلکه تلاش همیشه بر این است تا با رعایت مصالح طرفین، موقوفات احیا و منافع آن در محل نیات واقفین مصرف شود.

حجت الاسلام حسینی به شهرک های صنعتی ایجاد شده در زمین های موقوفی واقع در جاده صوفیان اشاره کرد و گفت: این اداره کل مشارکت های چندین هزار هکتاری با شرکت شهرک های صنعتی استان برای ایجاد و راه اندازی این شهرک ها داشته است.

کد خبر 840523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha