ورزش یک دیپلماسی سازنده است

پورمحمدی با اشاره به اهمیت ورزش در جوامع مختلف گفت: ورزش یک دیپلماسی سازنده است که می‌خواهد ملت‌ها با صلح، صفا و آشتی کنار همدیگر زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» عصر امروز(۱۴ مهر) در اختتامیه سی و چهارمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه اصلی ورزش برای تندرستی، سلامتی و شادابی جامعه است اما برگزاری مسابقات بین‌المللی پیام دیگری هم دارد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: این پیام، برقراری دوستی و آشتی بین ملت‌ها و کشورهای مختلف است. ایران اسلامی کشوری با 5 هزار سال تمدن بوده و پرچم‌دار صلح، دوستی و آشتی در جهان است. در واقع ما پرچم‌دار تعامل و گفت‌وگوی فرهنگی بین ملت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در جوامع مختلف گفت: ورزش یک دیپلماسی سازنده است که می‌خواهد ملت‌ها با صلح، صفا و آشتی کنار همدیگر زندگی کنند. ما در ماه‌های گذشته تلاش کرده‌ایم تا تبریز را به مرکز دیپلماسی تبدیل کنیم. برخی فکر می‌کنند دیپلماسی فقط مراودات سیاسی است.

پورمحمدی ادامه داد: پیش از این مسابقات فوتسال زیر 20 سال آسیا را برگزار کردیم و شاید در ماه‌های اخیر بیش از 10 کنفرانس بین‌المللی را در تبریز برگزار کردیم؛ در عین حال که می‌خواهیم تبریز را معرفی کنیم، می‌خواهیم دیگران را نیز بشناسیم تا تعامل فرهنگی را افزایش دهیم.

همنین «خسرو قمری»، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران در سخنانی اظهار داشت: برگزاری این تور در سطح آسیا و حتی فدراسیون جهانی افتخاری برای ایران است. جا دارد به عنوان نماینده جامعه دوچرخه‌سواری و به عنوان مسؤول کمیته جاده آسیا از همه تلاشگران سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

وی افزود: برگزاری بسیار خوب این تور افتخاری برای کشورمان بود و مسؤولان برگزاری تور توانستند تمام امتیازاتی که فدراسیون جهانی برای برگزاری این تور در نظر گرفته بود را کسب کنند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران ادامه داد: یکی از نواقصی که در این دوره از تور داشتیم، نبود باشگاهی از استان آذربایجان‌ شرقی بود، البته دوچرخه سواران این استان سال‌های گذشته در قالب باشگاه شهرداری و پتروشیمی افتخارآفرینی می‌کردند، اما حالا در دیگر تیم‌ها حضور داشتند.

کد خبر 840525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha