ارتقای علمی یکی از محورهای قدرت هر کشور است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: امروز دولت های متکبر غربی با تکیه بر علوم جدید راهبرد سلطه طلبی را در اندیشه های خود پرورش می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» عصر امروز(۲۲ مهر) در دیدار مؤولان دانشگاه علمی و کاربردی استان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهاز داشت: دانشگاه‌ها در تبیین و گفتمان سازی این راهبرد باید پیشقدم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی سیاست‌زدگی از آفت‌های مهم در دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه باید از نظر بصیرت سیاسی در بالاترین سطح ممکن باشد، اما این به معنی ورود جریانات سیاسی به این مراکز علمی نیست.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که دانشجویان در تحولات سیاسی تاریخ معاصر کشور بسیار اثرگذار بوده اند، گفت: دانشجویان باید با بصیرت بالای سیاسی به اصل انتخابات توجه کنند و اجازه ورود جریانات سیاسی را به دانشگاه ها ندهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حمایت از دستاوردهای علمی جوانان نخبه در کشور تصریح کرد: ارتقای علمی یکی از محورهای قدرت هر کشور است و امروز دولت های متکبر غربی با تکیه بر علوم جدید راهبرد سلطه طلبی را در اندیشه های خود پرورش می دهند.

آل هاشم با بیان این‌که حرکت علمی کشور در سال های اخیر پرشتاب بوده است، گفت: دستیابی و پیشرفت در حوزه فناوری های صلح آمیز هسته ای از کارهای ارزشمند جوانان دانشمند ایرانی می باشد که همین امر خاری بر چشم دشمنان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یکی از وظایف مجموعه های علمی و آموزشی را ارتقای سطح علمی دانشجویان دانست و افزود: توسعه علمی کشور تنها با گسترش فضای آموزشی و امکانات آنها محقق شدنی نیست بلکه باید ارتقا علمی راهبرد اصلی باشد.

کد خبر 843437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha