تداوم جشنواره تئاتر الف نیازمند کمک اهالی فرهنگ و هنر است

مدیر عامل مؤسسه بین المللی «الف» گفت: تداوم برگزاری این جشنواره بین المللی نیازمند کمک اهالی فرهنگ و هنر و نهادهای دولتی و غیردولتی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «هومن بیگ نژاد» امروز(۲۴ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف در تبریز خبر داد و اظهار داشت: دور گذشته جشنواره با محوریت وحدت و صلح و دوستی برگزار شد و این دوره نیز با محوریت مهدویت و فلسفه انتظار موعود، مصادف با میلاد امام حسن عسگری(ع) برگزار می شود.

مدیر عامل مؤسسه بین المللی «الف» با بیان اینکه اعتبار پیش بینی شده برای برگزاری این دوره از جشنواره معادل دوره اول است، گفت: علاوه بر اهدای جوایز به آثار منتخب این جشنواره، ۲ جایزه ویژه نیز برای بهترین نقد و بهترین گزارش از آثار این دوره از جشنواره اهدا می شود.

وی با بیان این‌که تداوم برگزاری این جشنواره بین المللی نیازمند کمک اهالی فرهنگ و هنر و نهادهای دولتی و غیردولتی است، افزود: برون سپاری موضوع مربوط به فرهنگ و هنر به اصحاب این عرصه نتایج مثبتی دارد چراکه ورود بخش خصوصی به این عرصه جنبه درآمدزایی ندارد بلکه با هدف تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری منطقه انجام می شود.

بیگ نژاد با تأکید بر این‌که در کنار حمایت های مالی نیازمند حمایت معنوی دستگاه ها و نهادهای دولتی هستیم، افزود: در دوره نخست این جشنواره ۶ کشور خارجی در قالب داوری، ورک شاپ و اجرای صحنه شرکت داشتند که امسال تلاش داریم کشورهای بیشتری برای شرکت در این جشنواره حضور داشته باشند.

مدیر مؤسسه بین المللی «الف» با اشاره به اینکه دوره نخست این جشنواره بین المللی کاستی ها و اشکالاتی داشت که در این دوره رفع خواهند شد، گفت:‌ امسال تلاش می شود مرکزیت فرهنگ و هنر حوزه قفقاز در تبریز شکوفا شود و در این راستا بیشتر کشورهای این حوزه به این جشنواره دعوت شده است.

به گفته وی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و مؤسسه فرهنگی هنری «اکو» حامی دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف هستند.

 

کد خبر 844115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha