کتاب جایگاه ویژه‌ای در اعتلای جوامع بشری دارد

خدایی در بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، گفت: کتاب به عنوان یک ابزار فرهنگی و شاید مهم‌ترین آن، جایگاه ویژه‌ای در اعتلای جوامع بشری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «شهرام خدایی» امروز(یکم آبان) در بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، اظهار داشت: کتاب به عنوان یک ابزار فرهنگی و شاید مهم‌ترین آن، جایگاه ویژه‌ای در جوامع بشری دارد. ما کتاب را به عنوان یک یار و دوست دیرین در فرهنگ و آموزه‌های دینی‌مان می‌شناسیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی افزود: در این جهان ناپداری‌ها، کتاب یک حقیقت‌گوی مطلق است و به عبارتی می‌توان گفت کتاب همواره  حقیقت را  ثبت کرده و ماندگار می‌سازد.

خدایی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز بزرگ‌ترین جشن کتاب در منطقه‌ی شمالغرب است، گفت: کتاب جایگاه ویژه‌ای در اعتلای جوامع بشری دارد.

وی در ادامه از استقرار غرفه‌ نهاد کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: در این غرفه به شکل گسترده از اقشار مختلف مردم برای کتابخانه‌های عمومی استان عضوگیری می‌شود و ثبت نام کنندگان هم با این کارت می‌توانند از هرکدام از کتابخانه‌های استان کتاب به امانت بگیرند. 

خدایی در پاسخ به این سؤال «آخرین  کتابی که خوانده‌اید، چه کتابی بوده است؟»، گفت: در حال حاضر مشغول مطالعه کتاب «لذت خواندن در اثر حواس‌پرتی» هستم که در آبان ماه و همزمان با هفته کتاب، یک نشست فرهنگی نیز برای این کتاب برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین‌آلمللی کتاب،‌دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از بیست و نهم مهر لغایت چهارم آبان‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

کد خبر 846066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha