نیازمند توجه به ادبیات خلاق در جامعه هستیم

نجفی گفت: ادبیات رسمی و آموزش لازم است اما برای سلوک کافی نیست و باید وارد ادبیات خلاق شد؛ پرورش قدرت خیال از جمله عوامل تولید ادبیات خلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «عبدالمجید نجفی» امروز در نشست سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تبریز با بیان اهمیت ادبیات در زندگی اظهار داشت: ادبیات تعریف دوباره زندگی است.

این فعال حوزه کتاب و نشر خاطرنشان کرد: زندگی عادی به عنوان یک امر واقعی تبدیل به کلیشه می‌شود و باید با خلاقیت به آن جذابیت و جنبه عملی بخشید، مادامی که شخصی دست به عمل نزده است زندگی اش آغاز نمی شود.

نجفی ادامه داد: ما می توانیم در هر کاری که انجام می دهیم به ویژه در کارهای تربیتی هر روز در خود رستاخیزی بیافرینیم، در حیطه ادبیات خلاق رسیدن مقصد خاصی ندارد بلکه باید هر روز برای رشد ذهن ها تلاش کنیم. 

وی ادامه داد: جسم وجودی به هرسنی باشد و کالبد جسمانی هم ترک شود، کسانی که کارهای معلمی و پرورشی داشته اند در جان شیفته مخاطبان خود زنده باقی می مانند.

این فعال حوزه فرهنگ و کتاب تصریح کرد: ادبیات رسمی و آموزش لازم است، اما برای سلوک کافی نیست و باید وارد ادبیات خلاق شد و پرورش قدرت خیال ازجمله عوامل تولید ادبیات خلاق است.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود حلقه‌ مفقوده در ادبیات کودکان و نوجوان ر ایجاد سوال و تقویت پرسش‌گری دانست و گفت: نیازمند تغییر نگرش در حوزه ادبیات کودک و نوجوان هستیم.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از ۲۹ مهر تا ۴ آبان ذر تبریز برپاست.

کد خبر 846285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha