مبارزه با فساد هرگز با ایجاد فضای سیاسی ممکن نیست

آیت الله رئیسی گفت: میدان مبارزه با فساد هرگز با ملامت و ایجاد فضای سیاسی حل نمی شود و نمی توان میدان را خالی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت الله «سیدابراهیم رییسی» امروز پنجشنبه در جمع روحانیان، نخبگان و خانواده شهدا در تبریز اظهار داشت: جنگ اقتصادی و بی رحمانه ای که علیه نظام آغاز شده است؛ با همت و اندیشه نخبگان جوان ایرانی ناکام خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: جوانان مخلص، متدین و بسیجیان در کشور موجب شکست دشمنان انقلاب می شوند و همان طور که رهبری فرمودند؛ دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم و اکنون کشور پله های ترقی را طی می کند.

وی ادامه داد: اکنون ما به تفکر انقلابی در هر بخشی از کشور نیازمندیم و توانمندی لازم را داریم و بر این اساس راه پیشرفت ایران بسته به دستان جوانان و زنان هست، از این رو تفکری که فکر کند که بیگانگان برای ما کاری انجام می دهند باطل است چون گره گشایی کشور در دست ملت توانای ایران است.  

رئیسی با بیان این‌که فضای کشور فضای ایستادگی و مقاومت است و مربوط به امروز و دیروز نیست، افزود: امروز مبارزه با فساد تنها مربوط به دستگاه قضایی نیست و باید دستگاه های اجرایی نیر توجه کنند تا با کجی ها و انحرافات مقابله کنند.

وی با بیان این‌که هزینه مال نامشروع و دست اندازی به بیت المال برخورد شدید و عبرت آمیز است؛ تا فراموش نشود، گفت: میدان مبارزه با فساد هرگز با ملامت و ایجاد فضای سیاسی حل نمی شود و نمی توان میدان را خالی کرد.

آیت الله رییسی با بیان این‌که فساد باطل بوده و در هاضمه نظام اسلامی جای نمی گیرد و هوای نفس و دست اندازی به حقوق بیت المال و حق الناس همان است که ماندگاری ندارد، خاطرنشان کرد: هیچ کس دست اندازی به حقوق بیت المال را قبول نمی کند و این ناهنجاری ها، تبعیض و ناعدالتی وجود داشته باشد قابل چشم پوشی نیست.  

وی با بیان این‌که در گام دوم انقلاب آینده بسیار روشن و امیدوار کننده ای در مسیر مبارزه با فساد ترسیم شده است، تصریح کرد: مبارزه با فساد اداری و تبعیض در راس امور است بر این اساس پرچم عدالتی که رهبری و سربازان مخلص نظام افراشته اند به لطف خدا همچنان پایدار بوده و در جهت ریشه کنی فساد سرفراز خواهد بود.  

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر این‌که توجه به نخبگان موجب می شود تا کارهای علمی با جدیت بیشتری دنبال شود، افزود: قوه قضائیه مانع وقفه در کار تولید واحدهای صنعتی و تولیدی خواهد شد و هر کجا مشکلی بود به دنبال رفع آن خواهیم بود.  

وی در پایان سخنان خود؛ جایگاه شهدا و تجلیل از مقام شهید و خانواده های آنان را مورد تأکید قرار داد و گفت: خانواده معزز شهدا؛ دین بزرگی بر گردن همه دارند و هر کجا کسانی منصوب به شهدا باشند و پرچم شهادت،  ایستادگی،  ایثار و شهادت افراشته و نام شهید باشد بدانیم برکت و ارزش های آن بسیار خواهد بود.  ​

 

 

کد خبر 848497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha