۷۱ درصد اتوبوس های آذربایجان شرقی زیر ۱۵ سال عمر دارند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: ۷۱ درصد اتوبوس های استان زیر ۱۵ سال و ۳۸ درصد ناوگان باری بالای ۲۵ سال عمر دارند.

«کاظم تیمورزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به آخرین وضعیت ناوگان جاده ای آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در حال حاضر این استان دارای 40 هزار و 995 راننده  است که شامل رانندگان خودروهای باری و اتوبوس می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان این‌که مجموع ناوگان استان به جزء وانت بارها که دارای کارت هوشمند هستند 25 هزار و 88 دستگاه است، افزود: خودروی سواری 10 سال به بالا، اتوبوس و مینی بوس 15 سال به بالا و ناوگان باری 25 سال به بالا فرسوده محسوب می شود و در این مجموعه 38 درصد ناوگان باری بالای 25 سال، 71 درصد اتوبوس‌ها زیر 15 درصد و 75 درصد ناوگان مینی بوس بیش از 15 سال عمر دارند.

وی با اشاره به نظارت شبانه روزی برکل ناوگان استان از طریق کمیسیون های مختلف، گفت: در جاده نظارت بر رانندگان به صورت کنترل نامحسوس صورت می گیرد و اگر خلافی دیده شود طبق ماده 11 کمیسیون به تخلفات آنها رسیدگی می شود و درصورتی که این تخلف از سوی شرکت‌ها باشد،  طبق کمیسیون ماده 12 موضوع بررسی و رای صادر می شود.

تیمورزاده ادامه داد: در ابتدا در کمیسیون ماده 12 اگر شرکتی تخلفی کرده باشد تذکر، تکرار مجدد تخلف همراه با جریمه و اگر بازهم ادامه داشته باشد، مدیر می تواند امتیاز شرکت را لغو کند و اگرتعداد تخلف افزایش یافت منجر به تعطیلی شرکت خواهد شد.

وی به فعالیت 289 شرکت کالا در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و متذکر شد: در حال حاضر 116 شرکت مسافربری در امر جابجایی مسافر فعال هستند، همچنین 69 شرکت ترانزیت نیز بارهای ترازیتی را صادر می کنند.

معاون حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی از فعالیت پنج  مرکز معاینه فنی با 6 خط در استان خبر داد و افزود: این مراکز معاینه فنی در شهرستان‌های مرند، پایانه بار تبریز، اتوبان تبریز، بستان آباد و بناب فعال هستند.

تیمورزاده اضافه کرد: یک مرکز معاینه فنی در شهرستان ملکان نیزبه تازگی مورد موافقت اصولی قرار گرفت و اکثر دستگاه‌ها خریداری و کارهای آن انجام شده است و به زودی به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه افزایش تعداد مراکز معاینه فنی به 10 خط از جمله برنامه ها است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۴
 پایانه مسافربری در استتان فعالیت دارند همچنین پایانه های توزیع بارعادلانه در تبریز، بستان آباد، بناب و میانه مشغول فعالیت است.

معاون حمل و نقل این اداره کل با اشاره به دو پایانه مرزی در جلفا و نوردوز، گفت: تا 30 مهرماه تعداد 16 هزار و 917 دستگاه با تناژ 304 هزار و 506 از بندر امام به استان آذربایجان شرقی بارگیری شد.

تیمورزاده در ادامه از رسيدگی به 288 مورد تخلفات حمل ونقل درشش ماهه اول سال 98 خبر داد و گفت: طی این مدت، کمیسیون رسیدگی به تخلفات حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی تعداد 288 مورد تخلفات را مورد بررسی قرار داده و احکام لازم را صادر کرده است.

وی عنوان کرد: این کمیسیون ها درقالب کمیسیون ماده 11 تعداد 202 پرونده تخلفات رانندگان وسائط نقلیه سنگین و کمیسیون ماده 12 تعداد 86 مورد تخلفات مربوط به شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل کالا و مسافررا مورد رسیدگی قرارداد.

وی گفت: در این مدت تعداد 740 مورد شکایات موارد مختلف مربوط به سامانه شهراه, سامانه رسیدگی به شکایات وزارت راه و شهرسازی, بررسی وجواب لازم داده شده است.

کد خبر 850279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha