راه نجات کشور تداوم مقاومت در برابر زیاده‌خواهی آمریکا است

آل هاشم گفت: توجه به خطر اصلی و توطئه امپریالیسم جهانی یکی از پیامدهای ایجاد وحدت میان نیروهای انقلاب و وفادار به انقلاب و انسجام اجتماعی از برکات تسخیر لانه جاسوسی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در جمع دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان تبریز، اظهار داشت: یوم‌الله ۱۳ آبان ماه بستر پیدایش حوادث مختلفی است که در شکل‌دهی تاریخ کشور و انقلاب اسلامی ایران نقش بسیار و سرنوشت‌ساز دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: ۱۳ آبان سال ۴۳، تبعید امام خمینی(ره) به دنبال قیام مردمی ۱۵ خرداد را شاهد بودیم، همچنین ۱۳ آبان سال ۵۷، سالروز شهادت جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در دوران اوج‌گیری مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی بود، در نهایت ۱۳ آبان ۵۸ سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجوبان مسلمان پیرو خط امام بوده است.

وی با بیان این‌که تسخیر لانه جاسوسی با توجه به ابعاد و پیامدهای آن از اهمیت و جایگاه ویژه برخوردار است، خاطرنشان کرد: این اقدام شجاعانه یکی از حرکات‌ها در تاریخ انقلاب‌های اصیل و مردمی جهان بود که از یک طرف شوک به آمریکا وارد کرد و ابهت امپریالیسم را بر هم شکست و اوج خفت و زبونی این کشور را به رخ جهانیان کشید. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان ماه سال ۵۸، فریاد مظلومیت و آزادگی مسلمانان ایران در پهنه گیتی را طنین‌انداز کرد، هر چند آمریکا تمام تلاش خود را در حمایت از رژیم پهلوی و جلوگیری از پیروزی انقلاب به کار بسته بود و سفارت خود را به عنوان پایگاهی برای طراحی و ایجاد توطئه علیه انقلاب تبدیل کرد اما نتوانست عزم و ارده ملت ایران را متوقف کند.

آل‌هشم با بیان این‌که سفارت آمریکا در پوشش سیاسی برای شکست و یا به انحراف کشیدن تظام نوپای انقلاب فعال بود، تصریح کرد: با اخراج مستکبران نظامی و مستشاران غیرنظامی، آمریکا فعالیت‌های جاسوسی خود از درون سفارت به شدت افزایش داد تا خروج مستشاران نظامی و غیرنظامی را جبران کند. 

وی با تاکید بر اینکه جاسوسان آمریکا سعی می‌کردند تا از تعمیق و گسترش هر چه بیشتر انقلاب جلوگیری کنند،گفت: لانه جاسوسی با ایجاد شبکه جاسوسی و اطلاعاتی در پی آن بود تا با بحران‌آفرینی و  تصعیف نیروهای اصیل انقلاب و جایگاه و شحصیت حضرت امام رصوان‌الله همچنین ایجاد گسست و شکاف میان رهبری و نسل جوان فعال‌ترین و انقلابی‌ترین نیروهای اجتماع را از رهبری دور کند.

آل‌هاشم ادامه داد: این نقشه آمریکا و لانه جاسوسی آمریکا بود تا بتواند با تاثیر بر آنها بتواند بر حرکت انقلابی مردم آسیب برساند از طرفی سفارت آمریکا مسؤول انحراف افکار عمومی از خطرات آمریکا در ایران نیز بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: آمریکا در پی‌ائتلافی از لیبرال و سلطنت‌طلبی بود تا موجبات حذف تدریجی نیروهای انقلاب و نیروهای وفادار از صحنه سیاسی کشور دور کند. 

وی با بیان این‌که تسخیر لانه جاسوسی در ایران پیامدهای و بازتاب زیادی در جهان داشته است، تصریح کرد: حرکت انقلابی دانشجویان مسلمان از هر چیزی بیشتر هیات حاکمه را به شدت سرگردان کرد، یکی از پیامدها پایان یافتن رابطه استعماری ایران و آمریکا بود و جلوگیری از ایجاد بحران با تسخیر مرکز بحران‌افرینی آمریکا بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که تسخیر لانه جاسوسی؛ شکست هیمنه و اسطوره جهانی آمریکا و شکست کارتر در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۹۸۰ را منجر شد، تصریح کرد: توجه به خطر اصلی و توطئه امپریالیسم جهانی یکی از پیامدهای ایجاد وحدت میان نیروهای انقلاب و وفادار به انقلاب و انسجام اجتماعی از برکات تسخیر لانه جاسوسی بود.

وی خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی از سوی ملل معلوم و تحت ستم جهان به شدت مورد استقبال قرار گرفت و در سایه مقاومت ملت غیور و در سایه رهبری امام‌گونه رهبری انقلاب اسلامی ایران به شجره تنومند و پرثمری تبدیل شده است و نشانه فروپاشی نظام سلطه و نابودی دشمنان اسلام از هر زمان دیگر نمایان شده است. 

آل‌هاشم: امروز تنها راه نجات کشور تداوم مقاومت در برابر زیاده‌خواهی آمریکا و استکبار جهانی و مبارزه جدی با نظام سلطه است، همچنان که پیروزی‌های گذشته مرهون مقاومت و ایستادگی است و امروز نیز نیازمند مقاومت هستیم و ان‌شاالله پیروزی نهای نزدیک است. 

کد خبر 850238

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha