واحدهای صنعتی و تولیدی نیازمند ارتقای دانش و فناوری هستند

پورمحمدی با تأکید بر این‌که تجاری‌سازی دانش و فناوری رویکردی ارزشمند در سال‌های اخیر است، گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی نیازمند ارتقای دانش و فناوری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در جمع شرکت کنندگان هفتمین نمایشگاه فناوری رینوتکس ۲۰۱۹ تبریز با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط بین مراکز علمی و بخش تولید، اظهار داشت: راه پیشرفت و تعالی از مسیر توسعه علمی و فناوری می گذرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که تجاری‌سازی دانش و فناوری رویکردی ارزشمند در سال‌های اخیر است، خاطرنشان کرد: رینوتکس یک فن بازار است که خلاء ارتباطی بین فناوران و پژوهشگران با مراکز تولیدی و صنعتی را پر کند.

وی با بیان این‌که گام های بسیار بزرگی برای توسعه علمی در کشور برداشته شده است، افزود: رتبه نخست تولید علم در دنیا و پیشرفت علمی در منطقه و سهم ۱.۶ درصدی از تولیدات علمی جهان برای کشورمان یک واقعیت است، اما در کنار آن واقعیت تلخی هم است و آن اینکه از نظر تبدیل علم به فناوری و فناوری به ثروت جایگاه خوبی نداریم.

پورمحمدی با اشاره به این‌که تلاش ها در این زمینه باید افزایش یابد، گفت: رویکرد جدید وزارت صمت در تقویت تولید داخلی و تامین نیازهای صنایع و بخش تولید توسط متخصصان و فناوران داخل ستودنی است.

وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز (رینوتکس ۲۰۱۹) در این زمینه، گفت: با تقویت ارتباط میان مراکز علمی و بخش تولید در بستر این نمایشگاه، بخشی از اهداف تجاری سازی و تبدیل علم به ثروت محقق خواهد شد.

گفتنی است، هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

کد خبر 850857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha