سرانه فضاهای فرهنگی تبریز نصف متوسط کشوری است

پورمحمدی گفت: سرانه فضاهای فرهنگی تبریز به اندازه نصف متوسط کشوری و دو و نیم سانتی‌متر برای هر نفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» در آیین افتتاح پردیس سینمایی مجتمع تجاری لاله پارک تبریز، اظهار داشت: در کنار ارتقا و توسعه‌ فضاهای فرهنگی، محتوا نیز باید تقویت شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که سرانه فضاهای فرهنگی تبریز به اندازه نصف متوسط کشوری و دو و نیم سانتی‌متر برای هر نفر است،‌ افزود: افزایش فضاهای فرهنگی گام مهمی در راستای توسعه‌ی فرهنگی محسوب می‌شود و این افزایش فیزیکی و سخت‌افزاری باید با ارتقای محتوا و گسترش نرم‌افزاری در حوزه‌ِ فرهنگ همراه و توام باشد.

وی،‌سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی فرهنگ و هنر را دیربازده اما ماندگار عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی فرهنگ و هنر زمان‌بر است و در طولانی مدت ثمر می‌دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی حضور و اهتمام بخش خصوصی برای توسعهِ فضاهای فرهنگی را ارزشمند برشمرد و تاکید کرد: هم‌افزایی و همراهی بخش خصوصی موجب اعتلای شاخص‌های توسعه خواهد شد.

همچنین مدیرعامل مجموعه تجاری تفریحی لاله پارک گفت: لاله پارک به عنوان مجتمع پیشرو در امور فرهنگی و هنری به شمار می رود که در کنار فعالیت های تجاری و اقتصادی از مدت ها قبل درصدد بود در راستای تکمیل بستر فعالیت های فرهنگی خود نسبت به راه‌اندازی پردیس سینمایی اقدام کند.

«حسین جداری» افزود: بر این اساس با انصراف آگاهانه و چشم‌پوشی از منافع حاصل از فعالیت تجاری و مسائل مالی علیرغم پرداخت عوارض و تجاری در بخشی از این مجموعه به مساحت تقریبی ۷۰۰ مترمربع نسبت به تبدیل کاربری تجاری به فرهنگی مبادرت شد.

کد خبر 850397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha